הטייסים תרגלו נטישה וחילוץ

טייסים מכל מערכי הטיסה בחיה"א תרגלו נטישה, מילוט וחילוץ ואף הישרדות בשטח אויב
טייסי חיל האוויר מכל מערכי הטיסה השתתפו בימים האחרונים בסדנת נטישה, מילוט וחילוץ (נמו"ח) שמתקיימת מדי חמש שנים. את הסדנא מעבירה יחידת החילוץ והפינוי בהיטס (669).

הטייסים תרגלו בין היתר מילוט ממסוק. טייסי מסוקי סער, שנמצאים בדרך כלל דווקא בצד המחלץ, למדו כיצד מרגישים בצד המחולץ ומה הפעולות שעליהם לעשות ברגע שהמצב יוצא משליטה.
 
"לא רק שזה חשוב לדעת את הפעולות, זה גם גורם לי לחשוב כיצד אני יכול לעזור לצד המחולץ בזמן המשימה", סיפר רס"ן נ', סגן מפקד טייסת ״מובילי הלילה״.

בעת תקלה מעל הים טייסי המסוק לא נוטשים אותו, אלא נוחתים ביחד איתו בזהירות האפשרית במים ועל הצוות לדעת כיצד להימלט מהמסוק השוקע. בדרך-כלל, נוטה המסוק להתהפך ועל הנמצאים בו להמתין שהטלטולים ייפסקו ורק לאחר מכן להיחלץ ממנו. מאמן חדש שהגיע לחיל האוויר מאפשר לתרגל היפוך של טייס בתוך המים ואת היציאה שלו מתוך התא המדומה דרך דלת המילוט, תוך שימוש במיכל אוויר.

לעמוד הפייסבוק של ישראל דיפנס - לחצו כאן https://www.facebook.com/israeldefense

לראשונה מזה עשור, זכו אנשי מערך הקרב להתאמן גם על השימוש בכיסא מפלט.המתאמנים יושבים במה שמדמה את כיסא המפלט ולאחר ביצוע כל הפעולות הנדרשות בעת נטישה הם מושכים בידית הפליטה שגורמת לכיסא לטפס במעלה המגדל. השימוש במאמן ההפלטה החל לראשונה בשנות ה-70, אך הופסק בשנת 2003 בשל כשלים טכניים. מאז תוקנו התקלות במאמן ההפלטה וכעת הוא חזר לשימוש, ולמרות שתאוצת הפליטה במאמן קטנה מהכוח שחש טייס שנוטש מטוס זו ההדמייה שהכי קרובה למציאות.

אנשי כל מערך השתמשו לראשונה גם במאמן ירי במטרה להכינם למצב שבו ינטשו את המטוס באזור של אוכלוסייה עויינת.

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר צה"ל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית