"הפעילות המבצעית תלויה בכושר הלוחם"

הרמטכ"ל גנץ באיגרת מיוחדת לרגל חודש הכושר והבריאות בצה"ל: כשירותה של כל יחידה וכושרו הגופני של כל לוחם חיוניים וקריטיים ליכולתנו להציב מענה מבצעי לתרחישים השונים
צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הוציא איגרת מיוחדת לחודש הכושר והבריאות בצה"ל שנפתח היום שבו הוא כותב בין היתר:"גם עם הטכנולוגיות החדשות ביותר, הפעילות המבצעית תלויה בכושר הלוחם. בשנה האחרונה העמקנו והרחבנו את מערכי הכושר הקרבי והגופני"

הרמטכ"ל גנץ ממשיך וכותב באיגרת כי: "השנה האחרונה בצה"ל עמדה בסימן כושר ובריאות. ואכן, במהלך השנה שחלפה הועמקו והורחבו מערכי הכושר הקרבי והגופני בצה"ל במישורים רבים: החל מהחזרתה של אליפות הפתע בכושר קרבי לאחר שלוש שנות הפסקה, דרך הוספת קבוצות שחייה למשרתי הקבע וקבוצות ריצה למשרתי המילואים, ועד שינוי התפריט התזונתי הצבאי. כמו כן, נחתמה על ידי פורום מטכ"ל אמנת מפקדי צה"ל לאורח חיים בריא. אמנה זו מעידה על התפישה המנחה אותנו ועל מחויבותנו לקידום הנושא: מפקדים בראש - בשדה הקרב כמו גם בשגרה, מבחינת מקצועית כמו גם בשדה הערכי - מובילים ומתווים דרך באמצעות יוזמה ודוגמה אישית.

"גם בימים אלה, בהם ניצב צה"ל בפני אתגרים ביטחוניים מורכבים מחוץ ומבית, אני רואה חשיבות רבה בקיום האירועים הללו - ואף ביתר שאת בתקופה זו. אנו ניצבים מול קשת של איומים מסוגים שונים, בתווך שבין התמודדות חייל עם מפקד בודד, ועד לאיומים אסטרטגיים בדמות מדינות עויינות בעלות אמצעים בלתי קונבנציונאליים. מול כל אלו, כשירות הצבא - וכנגזרת מכך, כשירותה של כל יחידה וכושרו הגופני של כל לוחם - חיוניים ואף קריטיים ליכולתנו להציב מענה מבצעי לתרחישים השונים ומלא כשהלכה משימתנו.

"כשירות היא מיומנות מקצועית, היא נובעת מהיכרות מעמיקה עם המקצוע הצבאי, התרגולות ותורות הלחימה; היא תוצר של אימונים נכונים ושל תפקוד שוטף יעיל ואינטנסיבי. לצד כל אלו, כשירות ברמת הפרט היא גם כושרו הפיזי והמנטלי של הלוחם, שעליה נשנעת ובה תלויה פעמים רבות הצלחתה של פעולה מבצעית. לכן יש לפעול במרץ לקידום אורח חיים בריא ותרבות של פעילות גופנית. בשנים האחרונות אנו ממשיכים להצטייד באמצעי לחימה מתקדמים ובטכנולוגיות החדישות ביותר, אך סוד כוחנו נותר כשהיה מאז ומתמיד - ידו האיתה ורוחו העזה של הלוחם האוחז בנשק.

"מפקדי צה"ל, עליכם מוטלת האחריות להעצים, לשפר ולמקד את היכולות של יחידותיכם. חוסנו של צה"ל - יכולתנו להמשיך ולבצר את חומת המגן של מדינת ישראל- תלוי בטיב הלבנים שמהם היא בנויה: באיתנותן, כושרון ומוכנותן של כל אחת ואחת מהיחידות וכל אחד ואחת מהלוחמים, הלוחמות והחיילים שתחת פיקודכם. המשיכו בעשייתכם נחושים ונכונים, והיו עבור פקודיכם מופת של כושר, בריאות, כשירות ומקצועיות!"

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית