"מדביקים את הציונות לטכנולוגיה"

בכירים בתעשיות ביטחוניות מובילות התייחסו לאתגר הגדול בהבאתו של כוח אדם איכותי לדרום, בפנאל מיוחד שנערך בנושא במסגרת "כנס מעבר צה"ל לנגב"

"מדביקים את הציונות לטכנולוגיה"

בכירים בתעשיות מובילות השתתפו היום בפאנל בנושא "טכנולוגיה והון אנושי בעידן צה"ל בנגב", שנערך בכנס "מעבר צה"ל לנגב" של "ישראל דיפנס", בשיתוף משרד הביטחון ואוניברסיטת בן גוריון.

אחד הנושאים המרכזים שבהם עסק הפנאל שבו לקחו חלק: גיל גורן, סגן נשיא לפיתוח עסקי בינלאומי בחברת EMC, עמית חיימוביץ' ממפעל מל"מ של תעשייה אווירית, אלון בן צור מנכ"ל בינת ויואב צוריה מקרן JVP, הוא הקושי לגרום לכוח אדם איכותי לעבור לפריפריה.

לדברי יואב צוריה מקרן JVP, בשנים הקרובות לפחות רוב העובדים ימשיכו להגיע מהמרכז. "הם אלה שיצטרכו להכשיר את הבוגרים של האוניברסיטאות, וצריך ליצור את התשתית המתאימה שתאפשר להביא את המסות של האנשים".

עם זאת, עמית חיימוביץ' מתע"א דווקא חושב שניתן לגרום לאנשים להעתיק את חייהם באמצעות החיבור בין הטכנולוגיה לציונות. "אנחנו נמצאים בבאר יעקב ואנחנו לא משלמים את המשכורת הכי גבוהה ולא נותנים תלושים למסעדות יוקרה, אבל אנחנו מצליחים להביא אנשים מצויינים וקל לנו לפתות אותם על ידי יצירת חזון ראוי לטווח הארוך ובכך שאנחנו מדביקים את הציונות לטכנולוגיה" מציין חיימוביץ', שהתייחס בדבריו גם לחממת הסייבר הגדולה שהם מפעילים כיום באזור.

כאשר גם גיל גורן, סגן נשיא לפיתוח עסקי בינלאומי בחברת EMC, חושב שניתן לגרום לאנשים לעבור על ידי יצירת אופציות להתפתח ולהתקדם. "אדם מסתכל אם יש לו מקום להתפתח, האם יהיו לו אופציות תעסוקה נוספות. יש כבר מנהלים שעזבו את המרכז וזה לא צעד טריוויאלי".

אלון בן צור מנכ"ל חברת בינת, שלה ישנו חלק מרכזי בפרויקט מעבר צה"ל לנגב, אומר כי מדובר בפרויקט אבולוציוני שלא יקרה תוך יום. "יש כאן אווירה טובה, השאלה הגדולה כמה זמן יקח לזה לקרות. יש צורך בתמיכה ממשלתית ותמריצים בקניית שטח ומשכנתה. לא פשוט למצוא אנשים מתאימים אבל הכוונה שלנו היא להכשיר אנשים מהאזור בצורה מסודרת ואולי להביא אנשים נוספים".

גם אל"מ רענן יוקר ראש מינהלת המעבר באמ"ן, דיבר בכנס על האתגר הגדול במעבר מערך כל כך גדול של אנשים לפריפריה ואף השווה את הפרויקט לפרויקט דומה שהתבצע בארצות הברית ונתקל בקשיים רבים. "זו לא שאלה עם אמ"ן עובר לנגב אלא שאלה של מתי בדיוק. רוב האירגונים בסדר הגודל הזה שעשו רילוקיישן לא הצליחו במהלך. המשימה לשמר את האנשים באמ"ן צריכה להתבצע כבר עתה". לדבריו, יש לפעול במגוון דרכים בשביל להצליח במעבר ולשמר את כוח האדם.