"צה"ל רשתי"

ראש אגף התקשוב בכנס המעבר לנגב: "צה"ל הוא צבא בעל השגים יוצאים מן הכלל בתחום התקשוב אבל הוא לא ממצה את הפוטנציאל"

"צה"ל רשתי"

ראש אגף התקשוב בצה"ל, האלוף עוזי מוסקוביץ', דיבר הבוקר בכנס מעבר צה"ל לנגב של "ישראל דיפנס" בשיתוף משרד הביטחון ואוניברסיטת בן גוריון, והתייחס בין היתר לפרויקט הקמת רשת צה"לית מבצעית משותפת אחת - "צה"ל רשתי".

"צה"ל הוא צבא בעל הישגים יוצאים מן הכלל בתחום התקשוב אבל הוא לא ממצה את הפוטנציאל. אנחנו במקום יותר טוב ממה שציפנו פחות טוב ממה שאנחנו יכולים. אנחנו מסתכלים כיום על לוחמה מבוססת רשת, התיעלות ארגונית ותהליכית, רציפות תפקודית התחדשות טכנולוגית – היתוך ומיצוי מידע, טכנולוגיות ענן וניידות, וצריך לחבר בין כל הקריטריונים.

"אנחנו לא לגמרי פתורים מהצבאות הקונבנציונלים של פעם. החיזבאללה הוא לא רק ארגון גרילה, טרור או צבא הוא קצת וקצת וקצת. האסטרטגיה שלו היא מאוד מאתגרת ובשביל להתמודד איתה אנחנו צריכים לאמץ גישה ספקטרלית ורחבה שמחייבת מעבר מפעולה בין רשתות ומערכות מידע זרועיות למרחבי מידע משותפים שיאפשרו מימוש של תהליכים מבצעיים ומיצוי יכולות במודיעין, בתקשוב וסייבר. קונסולידציה של רשתות וייסוד של מרחב מידע מודיעיני."

האלוף מוסקוביץ' התייחס לקריית התקשוב שנבנית בבאר שבע ואמר כי "מדובר על מעבר של כ- 5000 איש מאגף התקשוב וחיה"א. צריך להציע לאנשים חבילה טובה בשביל שלא תיהיה 'יוממות'. זה לא מעבר של מצגות ולא של שקפים, זה מעבר של הון אנושי. אין תקדימים שאירגונים טכנולוגים בסדר גודל כזה לוקחים את עצמם ועוברים ממקום X למקום Y, זה מנוף משמעותי ביותר.

You might be interested also