ישראל עצרה סוכן איראני

היום הותר לפרסום כי השב" והיחבא"ל עצרו לפני כשבועיים אדם שהגיע לישראל תחת זהות בלגית ונשלח על ידי משמרות המהפכה לרגל בישראל
השגרירות האמריקאית בת"א כפי שצולמה ע"י מנצורי
היום הותר לפרסום כי ישראל עצרה סוכן מודיעין איראני שנשלח לישראל על-ידי משמרות המהפיכה האיראנים. הסוכן אזרח בלגי ממוצא איראני, נעצר וברשותו נמצאו צילומים רבים ובהם גם צילום של שגרירות ארה"ב בישראל.

נראה כי האיש, עלי מנצורי, גויס על ידי היחידה למבצעים מיוחדים של משמרות המהפיכה האיראנים, ואימץ זהות בלגית תחת השם אלכס מנס. בחקירתו בשב"כ הוא תיאר את תהליך גיוסו והפעלתו על ידי גורמי ביון איראנים. 

תפקידו של מנצורי היה להקים בישראל חברות עסקיות, שיוכלו לשמש בסיס לפעילות חשאית של מנגנוני השלטון האיראנים, כנגד אינטרסים ישראליים ומערביים.
מנצורי השתמש בכיסוי עסקי של מסחר ושיווק חלונות וקירוי לחנויות ומסעדות הוא הקפיד להציג עצמו כאיש עסקים בלגי ונתמך אף באתרי אינטרנט ופייסבוק שהציגו פעילות עסקית שלו לכאורה.בתמורה לפעילותו הובטח לו סכום של מיליון דולר.

הפעלתו של מנצורי בישראל בוצעה על ידי היחידה למבצעים מיוחדים של כוח-קדס, אשר בראשה עומדים חאמד עבדאללהי ומג'יד עלוי.

לדף הפייסבוק של ישראל דיפנס - לחצו כאן
https://www.facebook.com/israeldefense

תפקידי היחידה למבצעים מיוחדים של כוח-קדס כוללים בין היתר הוצאה לפועל של פיגועים נגד ישראל, בחו"ל ובישראל, ונגד יעדים אחרים שאיראן פועלת נגדם במערב ובמזרח התיכון. איראן ניסתה להסתייע במנצורי, גם במאמציה לעקוף את האמברגו בתחום הסחר והעברות הכספים.

האיש ערך שלושה ביקורים בישראל, תוך שהוא משתמש בזהותו הבלגית וניסה לפתח קשרים עסקיים וחוזים עם בעלי עסקים בתל אביב. הוא נעצר על ידי גורמי שב"כ ויאחב"ל, כשהיה בנתב"ג בדרכו מישראל לאירופה.

מהחקירה עלה כי מנצורי נולד וחי עם משפחתו באיראן עד 1980, אז עבר לתורכיה והחל לפעול במישור העסקי. ב-1997 קיבל מנצורי ויזה שאיפשרה לו להתגורר בבלגיה על רקע הפעילות העיסקית. בהמשך, ב- 2006 קיבל גם אזרחות בלגית לאחר שנישא לאזרחית בלגית (ממנה התגרש בהמשך). באותה שנה החליף את שמו לאלכס מנס כדי לטשטש את זהותו האיראנית.

מנצורי סיפר בחקירתו בשב"כ כי ב-2007 שב לאיראן ומאז פעל להרחבת פעילותו העסקית באיראן, בלגיה ותורכיה. במהלך שנים אלה התגורר לסירוגין באיראן, תורכיה ובריסל ונישא בשנית, הפעם לאזרחית איראן. אזרחותו האירופאית ופעילותו העסקית סימנו אותו כיעד אטרקטיבי לגיוס מצד גורמי המודיעין האיראנים. לאורך השנים, נוהלו עימו מגעים מצד גורמי שונים במנגנוני השלטון ובראשית שנת 2012 קיבל הצעה מפורשת, לפעול מטעמם, מול ישראל.

מנצורי הונחה על ידי מפעיליו להקים בישראל תשתית עסקית שתספק מסווה לפעילות המודיעין האיראני בישראל ותשמש את הגורמים האיראנים לצרכים שונים, באזור זה. לצורך כך הוטל עליו לבקר בישראל, לקשור קשרים עסקיים ולהקים חוזים אשר יאפשרו פעילות עסקית ממושכת. מנצורי ביקר בישראל ביולי 2012 ובינואר 2013, לביקורים קצרים בשליחות מפעיליו במודיעין האיראני .

ביקורו האחרון התחיל ב-6 בספטמבר והסתיים עם מעצרו בנתב"ג בליל ה-11 ספטמבר. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית