חדש בתעש: רקטה מדויקת MARS

מיועדת לשיגור מפלטפורמות אוויריות לעבר מטרות נקודה
תעשייה הצבאית פיתחה רקטת אוויר-קרקע חדשה לטווח של 100 ק"מ. הרקטה, שמכונה ,MARS היא רב משימתית, משוגרת ממטוס קרב ומיועדת לפגיעה נקודתית במטרות נייחות. משקל הרקטה הוא 500 ק"ג, אורכה 4.4 מטר והיא כוללת מערכת הנחייה מבוססת GPS והנחיה אינרציאלית. נוסף על כך, הנשק החדש פועל בשיטת "שגר ושכח" ויש באפשרותו לפעול ביום ובלילה ובתנאי מזג אוויר קשים, ללא צורך בהכוונה אנושית.

"החימוש החדש פותח על בסיס יכולות מדף קיימות ביחידות תעש", מספר שמוליק גלר, מנהל השיווק של חטיבת מלתם בתעש, "אנחנו מנסים לפנות לעולם הרחב וגילינו שיש צורך במערכת מדויקת שיודעת להגיע לטווח רחוק, אם כי בשונה ממקרים אחרים, העניין הוא לא שהרקטה טסה רחוק ופוגעת במדויק אלא שהכל מתאפשר במחיר מאוד אטרקטיבי.

"אפיינו רק את הדרישות המינימאליות שיכולות להיות לכלי כזה, למשל, בטיל ה'דלילה' מתוצרת תעש, הטייס מקבל תמונת מצב ומנחה את הטיל למטרה; כאן יש 'שגר ושכח' וניתן להשתמש בכל פלטפורמה אווירית, ללחוץ על כפתור ולשגר. לאחר שמכניסים נקודת הציון הטיל יוצא לדרכו וכבר אין אפשרות לשנות את המסלול".

לעמוד הפייסבוק של ישראל דיפנס - לחצו כאן 
https://www.facebook.com/israeldefense

לדברי גלר, בקרב חימושים דומים מחיר הרקטה הוא פי שניים או שלושה; "היום, לקוחות לא מתנדבים לשלם על ביצועים שהם לא באמת צריכים. ניתן לאפיין תוספות על בסיס דרישות של לקוח מסוים ובנוסף, המחיר מותנה בפלטפורמה שאליה רוצים לחבר את החימוש ובכמות שהלקוח הספציפי מבקש לרכוש".

שלב הפיתוח של הרקטה הסתיים ממש באחרונה ונערכו בה מספר ניסויים מוצלחים. עם זאת, כלי היא עדיין אינה מבצעית, ובתעש נמצאים כעת במגעים עם מספר לקוחות פוטנציאליים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית