מסוק נגד צוללות

התעשייה האווירית מנהלת מגעים לשיווק מערכת "סקימר" (SKIMMER) שפותחה עבור מסוקי משימה ימיים ושכוללת טילי טורפדו לפגיעה בצוללות מהאוויר

מסוק נגד צוללות

מסוק ימי ללא טייס

חברה, שנמצאת בקשרים עם מספר יצרניות מסוקים ועם חילות ים ברחבי העולם בעניין "חבילה ימית" שמיועדת להתקנה על גבי מסוקים, החלה לשווק את ה"סקימר" במהלך החודשים האחרונים. המערכת הוצגה לראשונה בתערוכת LAAD שנערכה בריו דה ז'נרו שבברזיל באפריל 2014.

גורמים בתעשייה האווירית אומרים, כי החבילה שפותחה מיועדת להסבת מסוקים קיימים וחדשים למסוקי משימה בים. בין מגוון המשימות שמיועדות לאלה ניתן למנות פעילות סיור ימית ואף איתור ספינות וצוללות ותקיפתן.

ה"חבילה" כוללת, בין היתר, מכ"מ ימי מתוצרת מפעל אלתא של התעשייה האווירית, סונר, מערכות נשק (כולל טילי טרומדו אוויר-ים), מערכות תצפית אלקטרו-אופטיות ומערכות תצפית תרמיות. המסוק יודע "לתקשר" על מטוסים ללא טייס שמבצעים משימות, וכך למעשה יכול לתקוף מטרות ימיות שמזוהות באמצעות המל"ט שסורק שטחים נרחבים בים. כמו כן, הוא כולל מערכות שו"ב לקשר עם תחנות על גבי הקרקע או על גבי ספינות טילים גדולות.

עוד נודע לישראל דיפנס, כי חבילת "סקימר" יכולה להתאים למסוק הרוסי "קאמוב 32". מדובר במסוק שמשרת בצבאות רבים בעולם, כולל צבאותיהן של וויטנאם והודו, שנתפסים כשווקי יעד חשובים עבור התעשיות הביטחוניות הישראליות.

You might be interested also

The Iron Dome System. Credit: Rafael’s Spokesperson’s Office

Rafael Ends 2023 With Record NIS 14 Billion in Sales

The company also saw a net profit of NIS 588 million and a record in new orders, amounting to NIS 30 billion. It has been working intensively during the ongoing Swords of Iron War