דרום אמריקה רוצה הגנה בסייבר

בעקבות החשיפה של אדוארד סנאודן על היקף המעקבים של ה-NSA אחרי מנהיגי מדינות אמריקה הלטינית, החליטו בברזיל וארגנטינה לקחת את ההגנה בסייבר ברצינות

דרום אמריקה רוצה הגנה בסייבר

סגן נשיא ארה"ב , ג'ו ביידן, ונשיאת ברזיל, דילמה רוסוף בימים טובים יותר (White House/David Lienemann)

שרי הגנה של ברזיל וארגנטינה התחייבו לשתף פעולה באופן הדוק כדי לשפר את יכולות הגנת הסייבר של המדינות בעקבות הגילויים על היקף הריגול שהפעילה ארה"ב במדינות אמריקה הלטינית. כך על פי דיווח באתר RT.

"אנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו נשתף פעולה כדי להתמודד עם הצורות החדשות של ההתקפה", אמר שר הביטחון של ברזיל, סלסו אמורים, בכנס בבואנוס איירס.

"החלטנו שנקיים פגישה בברזיליה לפני סוף השנה כדי להגביר את היכולות שלנו בהגנת הסייבר", אמר שר הביטחון הארגנטיני אגוסטין רוסי לאחר שיחות עם עמיתו הברזילאי.

השרים חתמו על הסכם שיתוף פעולה צבאי רחב יותר ביום שישי האחרון.

המדינות הסכימו כי בהמשך השנה, ברזיל תארח מפגש אבטחת סייבר בין שתי המדינות. כמו כן, החל משנת 2014 ברזיל תספק הכשרת לוחמה קיברנטית לקצינים הארגנטינים.

המאמצים המשותפים יאפשר לברזיל וארגנטינה "להפחית מצבים של פגיעות", אמר רוסי.

אמורים ציין שיש לתעשיות התוכנה של המדינות "קיבולת גדולה" שיכולה לתמוך ביוזמות כלשהן בתחום הביטחון הקיברנטי.

השערורייה שהניעה את המדינות להגביר את אבטחת הסייבר שלהם פרצה לאחר שקבלן NSA לשעבר אדוארד סנאודן גילה כי תכנית הריגול של NSA כוללת את רוב המדינות באמריקה הלטינית.

בתחילת ספטמבר, רשת הטלוויזיה של ברזיל Globo, דיווחה כי ה-NSA יירט שיחות טלפון והודעות דואר אלקטרוני של נשיאת ברזיל דילמה רוסף והמנהיג המקסיקני אנריקה פניה נייטו. שבוע לאחר מכן נחשף כי ממשלת ארצות הברית הצליחה להשיג נתוני מפתח על מספר הנושאים הכוללים את שוק הנפט, סחר בסמים ותנועות פוליטיות במדינות אמריקה הלטיניות.

כדי להשתיק את השערורייה, התחייב נשיא ארה"ב ברק אובמה לעבוד עם ברזיל ומקסיקו כדי לענות על החששות שלהם מפני הריגול של ארה"ב. אובמה "מחויב להגיב לממשלת ברזיל", אמרה רוסוף בפסגת ה-G-20 ברוסיה. היא גם התנתה את הביקור הממלכתי המתוכנן שלה לוושינגטון בחודש הבא בתשובתו.

הריגול בארה"ב לא היה מונע על ידי שיקולי ביטחון לאומי או מלחמה בטרור, אלא על ידי "אינטרסים כלכליים ואסטרטגיים", אמרה השבוע רוסוף, בדרישה שארה"ב תנקוט "צעדים קונקרטיים" כדי לעצור ריגול כזה.