"אפשרות לבריתות חדשות באזור"

בכנס הבינלאומי ה-13 של המכון למדיניות נגד טרור אמר שר הביטחון כי אל לישראל לחטוא בבורות הנובעת מקונספציה קיימת לגבי השינויים במזרח התיכון. "במצב הנוכחי צריך להבין שיש פה לא רק איומים ואתגרים, אלא גם הזדמנויות", אמר יעלון
השר משה (בוגי) יעלון (צילום: סטודיו עדי כהן צדק)
"מי שאינו מבין שמה שקורה לנגד עינינו הוא התמוטטות של קונספציה שהחזיקה מעמד 90 שנה על בסיס משטרים דיקטטוריים, לא מבין את הטעות הבאה של המערב - שמנסה להביא לדמוקרטיזציה במזה"ת באמצעות בחירות מאולצות", אמר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון בכנס הבינלאומי ה-13 של המכון למדיניות נגד טרור.

"מי שחושב שניתן להביא לדמוקרטיזציה על ידי בחירות טועה. יש כאן בורות, נאיביות ופטרוניזם. אנחנו לא בהכרח יודעים מה טוב לאחרים. ההסתכלות שלנו על העולם הערבי היא דרך משקפינו, דרך תפיסת עולמנו ולעתים הפערים עצומים.

"בחברה המערבית אנו מקדשים את ערך החיים, ואילו רבים בחברה הערבית מקדשים את המוות. כאשר חיי אדם אינם נחשבים, איך אפשר לדבר על זכויות אדם, זכויות נשים וחופש ביטוי?! לכן, הטעויות הקונספטואליות הללו הרבה יותר עמוקות במידה ואינך מכיר היטב את מי שעומד מולך.

"המציאות משתנה בקצב מדהים שקשה לעכל אותו. כוחות טרור מנצלים את הואקום במציאות הזו, ועלינו להיות סקרנים ולמדנים כדי שלא נחטא בבורות. אסור לנו להיות נאיביים ואסור לנו להיות שבויים בקונספציות. חשוב שנדע לזהות את הגוונים השונים במצב הנוכחי ולהבין שיש פה לא רק איומים ואתגרים, אלא גם הזדמנויות ואפילו אפשרות לבריתות חדשות ומפתיעות באזור. עלינו תמיד לשאול עצמנו מה נשתנה, ולהיות מסוגלים להתמודד עם אתגרי ההווה והעתיד."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית