נושאת מזל"טים תת ימית

ב-DARPA הניעו פרויקט תחת השם "הידרה" שמטרתו פיתוח צי של כלי שייט בלתי מאויישים מתחת למים. המטרה היא לשנע אספקה לחילות המצב של ארה"ב בעולם עם מינימום חשיפה לאויב. תאריך היעד להדגמה חיה: 2018
תכנית "הידרה" של סוכנות DARPA - קרדיט: darpa.mil

ב-DARPA, הסוכנות לפיתוח אמצעי לחימה של צבא ארה"ב, רוצים לבנות צי של כלי שייט בלתי מאויישים תת ימיים (כשב"מים) שיוצבו מתחת למימי האוקיינוס ​​ברחבי העולם ויוכלו לספק במהירות אספקה ​​וציוד לאנשי חיל הים ליד החופים, בצוללות או ספינות, ואפילו על סיפון מטוסים. התכנית, הנקראת הידרה (Hydra), נמצאת כעת בשלבי התכנון המוקדמים.

ב- DARPA הסבירו כי המטרה של התכנית היא לפתח ולהדגים רשת של כשב"מים שיכולים גם לאחסן ולהוביל מטענים שונים מתחת למים - ובכלל זה כל סוג של אספקה ​​וציוד שדרוש במקרה של אסון טבע, כך על פי פרסום ב-InformationWeek .

"מספר גדל של מדינות סוררות, פיראטיות, והפצה של מערכות הגנה מתוחכמת" מותחים את המשאבים של חיל הים לגבול היכולת, וכתוצאה מכך פחות פעולות מיוחדות ומשימות מגירה יוצאות לפועל.

הסוכנות גם אומרת שהיא רוצה במסגרת תכנית הידרה לחקור את ההיתכנות של בניית נושאת מזל"טים תת ימית שיכולה לשגר מזל"טים קטנים יותר לאוויר שישמשו בשדה הקרב.

מציאות שבה כשבמי"ים פורסים מזל"טים באמצעות שליטה מרחוק נשמעת כמו מדע בדיוני, אבל זה העתיד של הלוחמה. במקביל, עובדים ב- DARPA עם לוקהיד מרטין על בניית מזל"טים, לשימוש בקרקע ובאוויר, שיעבירו ציוד, מכוניות, ואפילו מכולות מלאות חיילים.

כמו בפרויקט של לוקהיד, גם בהידרה הרעיון הוא לעשות שימוש במכולות מודולריות, סטנדרטיות לאחסון והובלת מטענים שונים. ב-DARPA סיפרו ל-InformationWeek כי הכשבמ"ים של הידרה
יוכלו לאחסן מכולות במשך שבועות או חודשים בכל פעם.

הסוכנות קבעה תאריך יעד של ה-22 באוקטובר להצעות מהחברות הביטחוניות. ב-DARPA רוצים הדגמה בפועל עובדת של רשת כשבמ"ים עד 2018.

לחץ כאן לקול הקורא שפרסמה DARPA

הרצאות בנושא כלים בלתי מאוישים, גם כאלו מתחת למים, ינתנו במסגרת כנס UVID2013 בתאריך 10.10.2013

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית