ניסוי תדלוק אווירי למטוס ה-V-22

במסגרת הניסוי, שהתבצע בשמי צפון טקסס בחודש אוגוסט 2013, נבדקה יכולת המטוס לתדלק מטוסי קרב באוויר
המטוס מסוק וי 22 שישראל צפויה לרכוש מספר יחידות ממנו מסוגל כעת לתדלק אווירית (Bell Boeing photo)
מטוס ה-V-22, של בואינג, השלים בהצלחה ניסוי ראשוני במסגרתו תפקד המטוס כמתדלק אוירי.

במסגרת הניסוי, שהתבצע בשמי צפון טקסס בחודש אוגוסט 2013, נבדק אב הטיפוס של מערכת התדלוק האווירית של ה-V-22 שנפרסה, ושמרה על יציבות כשמטוס F/A-18 הורנט טס מאחורי ה-V-22 ולצידו.

תוספת זו למגוון היכולות של המטוס והמשימות אותן הוא מבצע משפרת עוד יותר את הוורסטיליות שלו בעת לחימה ובמשימות חלוץ והצלה.

"הוספת יכולת תדלוק אווירית ל-V-22 תאפשר למפעילים לבצע מגוון רחב יותר של משימות עם גמישות ואוטונומיה רבה יותר," אמר וינס טובין, מנהל תכנית ה-V-22 בבואינג בל. "זה יחסוך זמן וכסף על ידי מקסום השימוש והיעילות במטוסים ובכוח האדם".

בעוד שבניסוי נבדקו יכולות התדלוק שלו עם מטוסי קרב, אמר ביל שרודר, הדובר של תכנית המטוס בבואינג, כי מדובר על יכולות אוניברסליות והמטוס יכול לתדלק גם מטוסים אחרים. שרדר הדגיש כי הדלק לא הועבר בפועל במהלך הניסוי, אבל ה-V-22 היה מסוגל להתחבר ולהתנתק מהמטוסים שטסו מאחוריו.

היות והתכנית עדיין בחיתוליה, החברה מתכננת לשתף את הנתונים שנאספו עם לקוחות המטוסים, בעיקר חיל אוויר וחיל הנחתים האמריקאי. כמו כן, אין בשלב זה לוח זמנים לבדיקות נוספות בעתיד.



img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית