דר שפיגל: ארה"ב פרצה גם לבלקברי

בסוכנות הביון האמריקאית (NSA) הצליחו לפרוץ גם לשרת הדואר של חברת בלקברי שנחשב "בלתי חדיר", כך על פי דיווח באתר הגרמני דר שפיגל

דר שפיגל: ארה"ב פרצה גם לבלקברי

via us.blackberry.com

ה-NSA הצליחו לפרוץ לתוך כל מערכות ההפעלה המובילות של ההתקנים הניידים כדי לקבל גישה לרשימות קשר, הודעות SMS,הערות, ומיקומי עבר והווה של המשתמשים, כך מדווח האתר הגרמני דר שפיגל, בהסתמכו על מסמכי NSA פנימיים שהגיעו לידיו.

המידע שדלף גילה כי NSA ארגן קבוצת עבודה לכל סוג של מערכת הפעלה. הקבוצות אחראיות לפעולות חשאיות של אסוף נתונים שנשמרו על הטלפונים.

הפעילות של ה-NSA הייתה מוצלחת ביותר, במיוחד בגישה לנתוני שימוש במכשירי האייפון. לעתים הצליחו ההאקרים של הארגון לפרוץ גם למחשב המשמש לסנכרון עם המכשיר הנייד. פעולה זו מאפשרת לסוכנות הביון להפעיל מיני תכנית (סקריפט) שפותחת גישה נוספת ל-38 תכונות באייפון ואף יותר.

המסמכים ציינו כי הצלחות דומות התקיימו גם במכשירים ניידים של חברת בלקברי, שעד פרסום הידיעה שירות הדואר האלקטרוני שלה נחשב לאחד הבטוחים, והבלתי פריצים בעולם. על פי הדיווח, שנת 2009 הייתה השנה היחידה שהייתה ל-NSA בעיית גישה לנתונים של בלקברי.

חוסר הגישה היה בשל שינויים באופן שבו החברה דחסה נתונים. אבל במרץ 2010, הצליחו מהנדסי הסוכנות לפרוץ בחזרה לשרתי החברה. סוכנות הריגול פרצה גם למערכת הדואר האלקטרוני של בלקברי, אשר ידוע כי הוא מאוד בטוח. הדו"ח עלול להזיק לחברה הקנדית, שתמיד הצהירה כי מערכת הדואר שלה היא בלתי חדירה.

בתגובה, אמרו בכירים בבלקברי שהם לא בנו "דלת אחורי" למערכת וציינו כי הם לא מגיבים "על דיווחים בתקשורת בנוגע למעקב ממשלתי לכאורה". בדר שפיגל ציינו כי הריגול אחרי טלפונים חכמים לא היה מבצע מעקב המוני. הטקטיקה הייתה לעקוב רק אחרי אנשים מסוימים ונעשתה ללא ידיעת חברות הטלפון.