פצמ"ר משותף לריתאיון ולתעש

הפצמ"ר מותאם לשימוש במרגמות נגררות, המהוות את הנשק העיקרי לסיוע באש של הנחתים במסגרת תוכנית 327 M

פצמ"ר משותף לריתאיון ולתעש

פצמ"ר משותף לריתאיון ולתעש

חשיפה: באחרונה החלו ניסויים בפיתוח פצצת מרגמה מדויקת בפרויקט המבוצע על ידי צוות משותף של התעשייה הצבאית (תעש) וחברת ריתאיון האמריקאית, עבור חיל הנחתים האמריקאי, כך נודע ל"ישראל דיפנס". הניסויים מתבצעים בישראל, ובהמשך צפויים ניסויים גם על אדמת ארה"ב.

ריתאיון, שנחשבת לאחת מעשר התעשיות הביטחוניות הגדולות בעולם, מתמחה בטכנולוגיות טילים ותחמושת חכמה. החברה זכתה בחוזה של חיל הנחתים האמריקאי לתכנון, פיתוח והדגמה של פצמ"ר 120 מ"מ מונחה וארוך טווח.

הפצמ"ר מותאם לשימוש במרגמות נגררות, המהוות את הנשק העיקרי לסיוע באש של הנחתים במסגרת תוכנית 327 M. הצוות הישראלי-אמריקאי משתף פעולה בפיתוח ובייצור מערכת הנשק המכונה PERM ובחימוש שיהיה בעל דיוק וגמישות מבצעית וירחיב את הטווח הקיים עבור מרגמות אלה.

פצצת המרגמה החדשה מונחית על ידי מערכת GPS ומערכת ניווט אינרציאלית (ניווט באמצעות מדי תאוצה). יהיו לה יכולות ייחודיות ובהן פגיעה בדיוק רב במטרה גם בתנאי מזג אוויר קשים במיוחד.

הפצצה שתוכננה בהתאמה למערכות הנשק ותורת הלחימה של יחידת המרגמות 120 מ"מ של הצבא האמריקאי, תאפשר ללוחמים לפגוע בדיוק של עד 10 מטרים מהמטרה.

בתוך 18 חודשים, במהלכם יתבצע פיתוח הייצור וההנדסה של התוכנית, חיל הנחתים האמריקאי כבר צפוי לקבל את הפצמר"ים להדגמה חיה.

הכתבה פורסמה לראשונה בגיליון 14 של ישראל דיפנס

You might be interested also