השב"כ סיכל פיגוע בירושלים

הותר לפרסום כי השב"כ, צה"ל והמשטרה עצרו במהלך חודש אוגוסט פעילי חמאס מרמאללה וירושלים שתכננו להוציא לפועל פיגוע רב נפגעים בחג

הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, עצרו, במהלך אוגוסט 2013, חברי תשתית צבאית של חמאס מרמאללה ומירושלים, שהיו בשלבים מתקדמים של תכנון פיגוע תופת בירושלים, שהיה אמור לצאת לדרך במהלך החגים.

בראש התשתית עמד חמדי חסנין חמדי רומאנה, יליד 1991, תושב רמאללה. במהלך החקירה בשב"כ נחשפה בביתו של רומאנה מעבדת חבלה, ובה מטען חבלה, חומרים כימיים, המשמשים לייצור חומרי נפץ, וחומר הסברה לגבי הדרכים לייצור חומרי נפץ ומטענים. בחקירתו בשב"כ הודה רומאנה כי עמד בקשר עם לבורנט מביתוניא, ועם שני תושבי רמאללה, אשר סיפקו לו חומרים כימיים, באמצעותם הצליח לייצר חומרי נפץ. השלושה נעצרו לחקירה והודו במיוחס להם.

עוד עלה בחקירתו של רומאנה כי גייס לתשתית שני פעילים תושבי מזרח ירושלים, אשר אמורים היו להעביר מטען חבלה לשטח ישראל, תוך ניצול תעודות הזהות הישראליות שברשותם. על פי התכנון, השניים, שהועסקו כעובדי תחזוקה ב"קניון ממילא" במרכז ירושלים, אמורים היו להכניס את המטען לקניון, להסתירו בארונית אישית במקום עבודתם, ובמהלך אחד מימי "החגים של היהודים", כאשר הקניון הומה אדם, להניחו באחת המסעדות או החנויות, כאשר המטען מוסווה באריזת מתנה.  

בחקירות חברי התשתית עלו תכנונים ראשוניים לביצועם של פיגועים נוספים, ובכלל זאת: ניסיון לפגוע בחיילי צה"ל באמצעות מלכוד בית ברמאללה; כוונה לייצר רקטות ולשגרן לעבר יישובים ישראליים הסמוכים לרמאללה; וכן ניסיון להשיג אקדחים במטרה לבצע ירי לעבר חיילי צהל במחסום חזמא מצפון-מזרח לירושלים.

חשיפת התשתית ממחישה את המוטיבציה הגבוהה של גורמי הטרור באיו"ש, ובראשם חמאס, לממש פיגועים בשטח ישראל, וכן את הסיכון הרב הטמון בניצולם של בעלי תיעוד ישראלי, הנהנים מחופש תנועה, לביצוע פיגועים בתחומי ישראל. דוגמת פיגועי המטען סמוך לבנייני האומה בירושלים במרס 2011  ובאוטובוס בתל אביב בנובמבר 2012, שמטעני החבלה, ששימשו בהם, יוצרו בידי תשתיות חמאס ביהודה, והונחו במקום הפיגוע בידי בעלי תעודות זהות ישראליות. 

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית