המלחמה בסייבר החלה

האקרים המזוהים עם Syrian Electronic Army תקפו היום את אתר ה-NYT ואת הרשת החברתית טוויטר כחלק מהמלחמה בין ארה"ב לסוריה בסייבר
Syrian Electronic Army

קבוצת ההאקרים הסורים Syrian Electronic Army עושה כותרות לאחר שהקבוצה הצליחה להפיל את אתר האינטרנט של עיתון ה-New York Times מהפרטים אשר ידועים לנו בשעה זו אתר האינטרנט של עיתון ה-New York Times ככל הנראה ספג את הפגיעה הקשה ביותר וכתוצאה מכך עדיין לא זמין.

הדומיין של העיתון תוכנת כך שיפנה את תעבורת המשתמשים אשר נכנסים אל nytimes.com לאתר אינטרנט הנשלט על ידי ההאקרים, נכון לכתיבת שורות אלו הדומיין nytimes.com מושבת ולא מפנה לאתר האינטרנט של ההאקרים, על מנת להצליח בכל זאת להיכנס אל אתר ה-New York Times תצטרכו להיכנס ישירות דרך כתובת האיי-פי 170.149.168.130, שם האתר מתפקד כרגיל למעט מספר תמונות שלא נטענות.

שיטת המתקפה מתרכזת בשרת ה-DNS של העיתון, שתפקידו להעביר את המשתמשים שנכנסים דרך הדומיין "http://www.nytimes.com" לכתובת איי-פי של שרת האתר עליו יושב כל התוכן של האתר, התמונה שצולמה על ידי Matt Johansen (קישור) מוכיחה כי שרתי ה-DNS של העיתון הפנו את תעבורת המשתמשים אל אתר האינטרנט של Syrian Electronic Army או בקיצור SEA.

במקרה של טוויטר, SEA התמקדו בדומיין twimg.com - המשמש את הרשת החברתית לאחסון תמונות, כמו גם את קוד עיצוב האתר (styling code). בעוד טוויטר עצמו נשאר פעיל, משמעות ההפרעה ל-twimg.com היא שדפים רבים מוצגים באופן שגוי. בהצהרה של טוויטר, נאמר כי נתוני משתמשים לא נפגעו. SEA השתמשו בחשבון הטוויטר שלהם כדי לפרסם את ההתקפות על שני האתרים, כולל פרסום תמונות של ההתקפה.

בחודשים האחרונים קבוצת Syrian Electronic Army תקפה לא מעט אתרי אינטרנט גדולים כמו The Washington Post, NPR, וה-The Guardian, ופרצה לעשרות חשבונות טוויטר באמצעות פישינג, SEA מסרה בעבר לאתר The Verge כי מטרת המתקפות "להעביר הודעה ולהפיץ את האמת" כלשונם.

נראה כי קבוצת ההאקרים לא מתכוונת להפסיק ואף לפגוע באתרי אינטרנט ישראליים, קרוב לוודאי שתקיפה אמריקאית בשטחי סוריה תגרום למלחמת סייבר עולמית, אנחנו כמובן נמשיך לעדכן אתכם בנושא.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר geekspot

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית