בין כמה עשרות לכמה מאות טילים

מאגר הטילים הכבדים הסורי

"אין דרך לדעת כיום מהו המספר המדויק של הטילים שנמצאים בידי אסד" אומר יפתח שפיר, חוקר בכיר וראש פרויקט המאזן הצבאי במזרח התיכון במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). "כיום אנחנו מגששים בערפל לגבי כל סדר הכוחות של הצבא הסורי, לא ברור מה שמיש ומה לא שמיש ומה נפל בידי המורדים"

בהתבסס על דוחות ישנים של המכון, סוריה מחזיקה בטילי סקאד B ו-C, טילי "פאתח 110" ורקטות שונות. עם זאת, לדברי שפיר כל ניסיון לספק מספר מדויק של הטילים כיום יהיה בגדר הערכה פרועה.

"זה נע בין כמה עשרות לכמה מאות טילים מכל סוג. אנחנו כישראלים לא יכולים להתעלם מהסיכוי שתהיה גם תגובה נגד ישראל, גם בלי קשר להצהרות שמגיעות מסוריה.

"במידה והתקיפה האמריקאית תהיה מאוד בולטת תקשורתית או מבחינת הפגיעה כנראה שאסד יצטרך להגיב באיזו צורה, אם היא תהיה מוגבלת יתכן והוא יבחר שלא להגיב. האפשרות שסקאד כימי יפול על ישראל היא קלושה בעיני, שיגור של מטח קטיושות הוא סביר בהרבה והתגובה הישראלית תהיה מותאמת למידת הנזק שיגרמו רקטות אלה במידה וישוגרו".

לדברי שפיר לאסד אין הרבה אופציות לתגובה פרט לירי רקטות לעבר ישראל. "האיום המפורש היה נגד ישראל וישראל נחשבת גרורה של אמריקה, הם לא יענישו את ירדן ולא יענישו את טורקיה שנתפסת אצלם כשחקן עצמאי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית