צה"ל יקלוט את רחפן ה-HoverMast

כבר בשבוע הבא יקלט בזרוע היבשה הרחפן של חברת סקייספיאנס שקשור בכבל לרכב ומאפשר איסוף מודיעין מהיר בתנועה

צה"ל יקלוט את  רחפן ה-HoverMast

חברת סקיי ספיאנס, שמתמחה בפלטפורמות מרחפות קשורות, תעביר כבר בשבוע הבא את המשלוח של הרחפן HoverMast-100 לצה"ל. המערכת שתשתלב בזרוע היבשה בצה"ל צפויה להפוך למבצעית בתוך זמן קצר.

חברת סקיי ספיאנס תיקח חלק בכנס הכלים הבלתי מאוישים הבינלאומי השני שיערך ב-10 באוקטובר במרכז אבניו בקריית שדה התעופה, שם היא תערוך גם הדגמה מלאה של הרחפן.

מדובר בפלטפורמה מרחפת אוטונומית, שקשורה לכלי רכב קטנים, גם בלתי מאוישים, ומאפשרת איסוף מודיעין מהיר גם בתנועה.

המערכת נפרסת באופן אוטונומי בלחיצת כפתור ועולה לגבהים של עד 50 מטר בתוך 15 שניות. היא קשורה בכבל, המשמש כספק כוח וקישור נתונים בפס רחב. הפלטפורמה מסוגלת לשאת מטען של עד שישה ק"ג, כגון חיישנים אלקטרו אופטיים, מצייני לייזר, מכ"מים ועוד, וכן מאפשרת להעביר נתונים קריטיים בזמן אמת לנמענים שנבחרו.

מכיוון שה- HoverMast הוא רחפן קשור, המערכת אינה כפופה לתקנות בקרת אוויר סטנדרטיות, ולכן שימושית לפעילות עירונית כגון לוחמה בשטח בנוי ובאכיפת החוק.

ה- HoverMast-100 היא המערכת הראשונה במשפחה של פלטפורמות מרחפות קשורות. מערכות נוספות בפיתוח: HoverMast-120 , המסוגלת לשאת מטעדים גדולים יותר; HoverMast-Exo המיועדת לשימוש ימי ובסביבה ימית וה- HoverMast-C , המיועדת ליישומים אזרחיים.

לדברי תת אלוף (במיל') גבריאל שחור, מנכ"ל ומייסד סקיי ספיאנס "עם השלמת מתקן הייצור שלנו בחודשים הקרובים, סקיי ספיאנס תתחיל לספק את המערכות ללקוחות הבינלאומיים שלה".

צפו בסרטון:
/>