שתי טייסות ה"קרנף" אוחדו
לקראת קליטתו בחיה"א של מטוס התובלה החדש ה"שמשון", הוחלט לאחד בין שתי טייסות התובלה הוותיקות של ההרקולס C-130
הגנה לישראל
| 19/05/2011
שתי טייסות מטוסי התובלה הרקולס C-130 או ה"קרנף", כפי שמכונים המטוסים בצה"ל, התאחדו, לאחר 40 שנה של עבודה זו לצד זו.
טייסת "הפילים" התאחדה עם טייסת "אבירי הציפור הצהובה" וכעת טייסת אחת תפעיל את מערך מטוסי ה"קרנף" של חיל האוויר. על פי הערכות, טייסת "הפילים" תוקם מחדש בעוד מספר חודשים ותהיה אחראית להפעלתו של מטוס התובלה החדש ההרקולס C-130J, שיקרא בצה"ל "שמשון" וייקלט בחיל בשנה הקרובה.
ה"שמשון" יהיה מסוגל לשאת מטען כבד יותר ולטוס למרחקים ארוכים יותר. במקביל לקליטתו של מטוס התובלה החדיש, מערך ה"קרנף" הוותיק יעבור השבחה וחלק מאנשיו אף יעברו הסבות ל"שמשון".
לקראת קליטתו בחיה"א של מטוס התובלה החדש ה"שמשון", הוחלט לאחד בין שתי טייסות התובלה הוותיקות של ההרקולס C-130
הגנה לישראל
| 19/05/2011
שתי טייסות מטוסי התובלה הרקולס C-130 או ה"קרנף", כפי שמכונים המטוסים בצה"ל, התאחדו, לאחר 40 שנה של עבודה זו לצד זו.
טייסת "הפילים" התאחדה עם טייסת "אבירי הציפור הצהובה" וכעת טייסת אחת תפעיל את מערך מטוסי ה"קרנף" של חיל האוויר. על פי הערכות, טייסת "הפילים" תוקם מחדש בעוד מספר חודשים ותהיה אחראית להפעלתו של מטוס התובלה החדש ההרקולס C-130J, שיקרא בצה"ל "שמשון" וייקלט בחיל בשנה הקרובה.
ה"שמשון" יהיה מסוגל לשאת מטען כבד יותר ולטוס למרחקים ארוכים יותר. במקביל לקליטתו של מטוס התובלה החדיש, מערך ה"קרנף" הוותיק יעבור השבחה וחלק מאנשיו אף יעברו הסבות ל"שמשון".
טייסת "הפילים" התאחדה עם טייסת "אבירי הציפור הצהובה" וכעת טייסת אחת תפעיל את מערך מטוסי ה"קרנף" של חיל האוויר. על פי הערכות, טייסת "הפילים" תוקם מחדש בעוד מספר חודשים ותהיה אחראית להפעלתו של מטוס התובלה החדש ההרקולס C-130J, שיקרא בצה"ל "שמשון" וייקלט בחיל בשנה הקרובה.
ה"שמשון" יהיה מסוגל לשאת מטען כבד יותר ולטוס למרחקים ארוכים יותר. במקביל לקליטתו של מטוס התובלה החדיש, מערך ה"קרנף" הוותיק יעבור השבחה וחלק מאנשיו אף יעברו הסבות ל"שמשון".