יועץ חדש לביטחון לאומי

נתניהו מינה את יוסי כהן, סגן ראש המוסד וממלא מקומו של ראש המוסד תמיר פרדו בשנים האחרונות לתפקיד. כהן הוא חתן פרס ביטחון ישראל ששירת כ-30 שנה במוסד. הוא צפוי להתמודד על תפקיד ראש המוסד הבא
ראש הממשלה, בינימין נתניהו (צילום: AP)

כפי שפורסם לראשונה באתר ישראל דיפנס לפני כשבועיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (רביעי) למנות את סגן ראש המוסד, יוסי כהן, לתפקיד היועץ לביטחון לאומי בלשכתו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי המינוי יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב, וזאת אחרי שוועדת המינויים של נציבות שירות המדינה אישרה את המינוי. עוד נמסר כי כהן צפוי להחליף את היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור בסביבות חודש נובמבר, אך ייתכן שעזיבתו תוקדם בכמה שבועות. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי כהן ועמידרור יתחילו בשבועות הקרובים את תהליך החפיפה.

יוסי כהן, שכיהן בשנים האחרונות כסגן ראש המוסד וממלא מקומו של ראש המוסד תמיר פרדו, הוא חתן פרס ביטחון ישראל. הוא שירת כ-30 שנה במוסד, בתפקידי שטח מבצעיים ומודיעיניים, וכן בתפקידי מטה ניהוליים. הוא בן 52, נולד בירושלים, נשוי ואב לארבעה ילדים. ראש הממשלה נתניהו אמר כי "כישוריו המיוחדים של כהן עושים אותו לראוי ביותר לתפקיד. כהן מכיר היטב את הנושאים הביטחוניים ואת הנושאים הבינלאומיים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית