סוף,סוף - אלוף

באיחור של 59 שנים, העניק הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, את דרגת האלוף ליצחק פונדק לאחר שזו הובטחה לו על ידי הרמטכ"ל המנוח משה דיין
תמונות מטקס הענקת דרגה לתא"ל בדימוס יצחק פונדק (באדיבות דובר צה"ל)

באיחור של כמעט 60 שנה - ולאחר שחגג יום הולדת 100, יקבל השבוע תא"ל במיל' יצחק פונדק את דרגת האלוף שהובטחה לו על ידי הרמטכ"ל המנוח משה דיין - כך פורסם הבוקר בעיתון "הארץ".

פונדק, יליד 1913, פיקד על גדוד ועל חטיבה במלחמת העצמאות ולאחר מכן שימש כמפקד הראשון של פיקוד הנח"ל ושל גייסות השריון. בשנת 1954, בעודו בן 41, הבטיח הרמטכ"ל דאז משה דיין להעלותו לדרגת אלוף.

אלא שלאחר כמה חודשים נאלץ דיין לחזור בו - לאחר ששר הביטחון דאז פנחס לבון התנגד להחלטה ואישר רק לאל"מ חריג אחד העלאה לדרגת אלוף - מי ששימש אז כראש אגף ההדרכה ולימים הפך לרמטכ"ל ולראש ממשלת ישראל, יצחק רבין.

פונדק פרש מצה"ל ונאבק מאז לתיקון העוול שנגרם לו לטענתו. ב-1971 התגייס שוב לשנתיים בדרגת תת אלוף אליה הועלה שנתיים קודם לכן, והמשיך לתבוע את דרגת האלוף שהובטחה לו.

שלשום, אחרי עשרות שנות התמדה וסירובים ואחרי שחגג את יום הולדתו המאה ביוני האחרון, הרמטכ"ל בני גנץ נענה לבקשתו והסכים להעניק לו את הדרגה הנכספת - הפעם באישור שר הביטחון משה (בוגי) יעלון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית