"חיזבאללה - הנשק של איראן"

את הדברים אמר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, במהלך פגישה עם מזכ״ל האו״ם בשבוע שעבר
via unitedwithisrael.org

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נפגש בשבוע שעבר עם מזכ״ל האו״ם, באן קי-מון. במהלך הפגישה הציג השר יעלון למזכ״ל האו״ם מפה של יישובים מאוכלסים באזרחים בדרום לבנון, בהם משתמש חיזבאללה בדירות באותם יישובים להסתרת נשק, כאתרי שיגור טילים לעבר ישראל וכעמדות לחימה.

על המפה הוצגו סימונים של בתי אזרחים בהם ישנן עמדות של חיזבאללה, ובהם מסתירים אנשי חיזבאללה נשק שישוגר מתוכם לעבר ישראל בעת עימות. ״חיזבאללה הוא הנשק העיקרי של איראן נגד ישראל ביום פקודה. זה ארגון שהוא מדינה בתוך מדינה״, אמר שר הביטחון.
 
״אנחנו מעריכים מאוד את נוכחותם של כוחות האו״ם בגבול עם סוריה ובדרום לבנון. המזרח התיכון נמצא בעיצומה של רעידת אדמה אסטרטגית, ויהיה באזור חוסר יציבות לזמן ארוך. הדבר היציב היחידי במזרח התיכון הוא חוסר היציבות. בסוריה עלינו להיות מוכנים למלחמת אזרחים ארוכת שנים. גם בלבנון יש מאבק מתפתח בין חיזבאללה לגורמים סונים. אנחנו מזהים פעילות של חיזבאללה סמוך לגבול עם ישראל, למרות שעל פי החלטה 1701 של האו״ם אסור לחיזבאללה להיות שם ולפעול משם.

"על חיזבאללה לא להיות שם. חיזבאללה הוא זרוע אסטרטגית של איראן בלבנון, זה ארגון שהוא מדינה בתוך מדינה. הם מקבלים נשק מאיראן ומסוריה. זה הנשק העיקרי של איראן נגד ישראל ביום פקודה. חיזבאללה הוא ארגון טרור שפעל נגדנו בבולגריה, וידענו את זה מיד אחרי הפיגוע. צריך להתנהל מול חיזבאללה כאויב״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית