קניה:המוסד יחקור את השריפה בנמה"ת

תקלה או פיגוע? האתר הקיינתי citizennews.co.ke מדווח כי ה-FBI והמוסד ישתתפו בחקירת השריפה שהשביתה את נמל התעופה של קניה בשבוע שעבר
via www.citizennews.co.ke

המשטרה הפדרלית לחקירות של ארה"ב (FBI) והמוסד הישראלי יצטרפו לחוקרים מקומיים כדי לסייע לקבוע את סיבת השריפה בנמל התעופה של קניה. כך על פי דיווח באתר citizennews.co.ke.

החקירה נפתחה בעקבות שריפה מסתורית שהשביתה את הפעילות בשדה התעופה הבינלאומי של ניירובי (Jomo Kenyatta International Airport) החל מיום רביעי שעבר, ה-7.8, למשך חמישה ימים. שדה התעופה חזר לפעילות רגילה רק ביום שני השבוע.

שגרירות ארצות הברית בניירובי אמרה כי הממשל האמריקאי ימשיך לסייע לקניה לצייד את מחלקת ההגירה כדי להחזיר את השירות הרגיל בנמל התעופה הבינלאומי. שני מומחי אש מצבא ארה"ב הגיעו כבר על מנת לסייע בחקירות, כך על פי מחלקת המדינה האמריקנית. כמו כן, אנשים מהשגרירות האמריקנית בניירובי כבר ערכו סיור במטרה לקבל דיווחים ראשוניים על סיבת השריפה.

מטרת החקירה היא "לאשר או לשלול את התאוריה כי מדובר בפעולת טרור שגרמה לשריפה שסגרה באופן זמני את שדה התעופה בניירובי, וגרמה לשיבושים מסיביים לטיסות אליה ומן היעדים שונים באפריקה, במזרח התיכון, באירופה ובאסיה", כך על פי דיווח במקומון קנייתי. החוקרים גם רוצים להבין האם מדובר בחבלה פנימית או שזו הייתה "תאונה נורמלית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית