"ללא המגע עם האויב - לא ננצח"

הדברים נאמרו על ידי שר הביטחון בטקס ההתייחדות לחללי חטיבת "גולני" שנערך אתמול. מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה יניב עשור:"מלאים בתחושת זכות גדולה להיות חולייה בשרשרת הדורות של חטיבת גולני".
(www.glt.org.il)

טקס ההתייחדות לחללי חטיבת "גולני" נערך אתמול באתר ההנצחה ומוזיאון חטיבת גולני בצומת גולני במעמד שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, סגן ראש המטה הכללי, אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד צפון, אלוף יאיר גולן, מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף יצחק תורג'מן, מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה יניב עשור.

מקום המדינה ועד היום שכלה חטיבת גולני 1,444 חללים.

"אחרי שהבינו כי לא יוכלו להכניע אותנו בקרבות של צבא מול צבא- בין היתר בזכות נחישותם, מקצועיותם ואומץ ליבם של לוחמי חטיבת גולני לאורך השנים- פנו אויבנו לדרך הטרור, הטילים והרקטות, כפי שחוותה העיר אילת שלשום, וכפי שחוו וחווים לאורך השנים יישובי הדרום ובעבר הלא רחוק גם יישובי הצפון", אמר שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון.

"שינויים אלו מצריכים אותנו לגייס את היכולות המגוונות של מדינת ישראל ולהביאן לידי ביטוי בשדות הקרב השונים. יכולת מודיעינית מרשימה, חימוש מדויק, טכנולוגיות מתוחכמות- כל אלו הם חלק ממערך הלחימה רב העוצמה של צה"ל. אך ללא הלוחמים בשטח, ללא התמרון והמגע עם האויב, ללא הכרה בצדקת הדרך, רוח הלחימה, אומץ הלב והנכונות לחרף את הנפש, לא ננצח ביום פקודה ".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ הוסיף: "שנת 2013 בצה"ל עומדת בסימן 40 שנה למלחמת יום כיפור, במהלכה רשמו לוחמי 'גולני' הישגים משמעותיים. בלהט הקרבות הפגינו חיילי החטיבה תעצומות נפש, מנהיגות ותעוזה. בפועלם השפיעו על פני המערכה, והותירו אחריהם מורשת היסטורית שעיצבה את פני החטיבה. בימים אלה עומד צה"ל בפני אתגרים מבצעיים רבים ומגוונים בכל גזרות הפעולה מול האיומים השונים ובעיצומה של הטלטלה האזורית, לא אחת אנו נאחזים בשורשים האיתנים של חטיבת גולני".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית