גילת תספק טרמינל לכטב"מ אמריקאי

דיווח מיוחד מתערוכת AUVSI בוושינגטון. הכלי ישמש כוחות מיוחדים
ראש החטיבה הביטחונית של גילת בביתן החברה. צילום: עמיר רפפורט


הישג לגילת לוויינים: החטיבה הביטחונית של החברה חתמה באחרונה על הסכם לאספקת טרמינל תקשורת קטן,  המאפשר תקשורת לווינית  -עבור כלי טיס בלתי מאויש,  שישרת לכוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית.

כלי הטיס מוצג בביתן החברה האמריקאית בתערוכת הכלים הבלתי מאוישים AUVSI הנערכת השבוע בארצות הברית. בתצוגה לא מפורטות כל יכולותיו הסודיות, ואולם מבחינת חברת גלית לוויינים, המשתתפת גם היא בתערוכה, מדובר בפריצת דרך, שכל הטרמינל הלווייני יכול לפרוץ מגבלות תקשורת עבור עשרות סוגים של כלי טיס בלתי מאוישים, קטנים ובינוניים, בארץ ובעולם. ב-10 באוקטובר ייערך בישראל כנס הכלים הבלתי מאוישים השני שמאורגן על ידי ישראל דיפנס, בשיתוף AUVSI, הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון, INSS, לשכת המהנדסים, ומפא"ת במשרד הביטחון.

הטרמינל הלווייני החדש של גילת פותח במסגרת החטיבה הביטחונית שהוקמה בחברה לפני כשנה וחצי, בראשות תא"ל (מיל'), משה (צ'יקו) תמיר, לשעבר מפקד אוגדת עזה בצה"ל.
החטיבה מבוססת על יכולות ותיקות של גילת לוויינים לצד טכנולוגיות שפותחו בשתי חברות אמריקאיות שנרכשו – חברת האנטנות הלווייניות בתנועה RaySat Antennas וחברת המשדרים Wavestream BUCs.

בעבר, היה מקובל כי טרמינלים שמאפשרים תקשורת לוויינית ניידת שוקלים עשרות קילוגרמים. טרמינלים כאלה מותקנים, למשל, על טילי שיוט ענקיים מתוצרת ארצות הברית.

ההפחתה המשמעותית במשקל הושגה בראש ובראשונה בזכות מזעור של האנטנות הלווייניות בתנועה ומזעור המשדרים. גילת לווינים נמצאת במגעים מתקדמים עם צה"ל ועם גורמים בתעשייה הביטחונית הישראלית, לגבי יישומים של הטרמינל החדש. במקביל, נרשמה התעניינות בפיותח החדש מצד צבאות זרים. לדברי תא"ל (מיל') תמיר, טרמינל לווייני מאריך בצורה בלתי מוגבלת את טווח התקשורת עם פלטפורמות שונות, כולל מטוסים בלתי מאוישים וספינות בלתי מאוישות או כוחות קרקעיים (שיכולים לשאת את הטרמינל אפילו על הגב).

הטרמינל החדש מאפשר לא רק תקשורת בדיבור אלא גם העברת נתונים ווידאו בנפח סרט רחב. גילת מערכות לוויין ממשיכה בתהליך הפיתוח במטרה להקטין את משקל הטרמינל הלווייני הנייד אף לחמישה ק"ג ופחות מכך - כיעד הבא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית