המרפאות בשער הנגב ימוגנו

הנהלת שירותי בריאות כללית, הודיעה כי בחודשים הקרובים ימוגנו בשער הנגב חמש מרפאות. במושב יכיני וכן בקיבוצים: מפלסים, דורות, רוחמה וברור חיל
אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב - באדיבות sanfranciscosentinel.com

המרפאות בישובים בשער הנגב נאלצו בשנים האחרונות להסגר ולהימנע ממתן שירותים חיוניים, דווקא בשעת חירום. על פי הנחיות פיקוד העורף נאסר השימוש במבנים לאחר שלא נמצא מבנה ממוגן בצמוד אליו.

בפגישה שנערכה לאחרונה בין הנהלת מחוז דרום בשירותי בריאות כללית, לבין המועצה האזורית שער הנגב עלה ההכרח במיגון המרפאות. בשבוע שעבר הודיעה הנהלת שירותי בריאות כללית על ההחלטה לבנות מבנה ממוגן שיוצמד למרפאה הקיימת וישמש את צוותי הרפואה ביישוב, בשעת חירום.

מיגון המרפאות מתאפשר בזכות תרומה ייעודית לשירותי בריאות כללית, לבניית ממדי"ם במרפאות. מדובר בפרויקט שכולל 29 מרפאות ביישובי עוטף עזה וכן ברשויות נוספות בדרום, בהתאם להחלטת שירותי בריאות כללית.

"ההחלטה על השלמת המיגון היא בשורה חשובה. המרפאה המקומית משמעותית וחיונית במיוחד בחירום והצורך עלה ב"זמן אמת". גם כאשר שירותים אחרים מושבתים, המרפאה היא מרכז סיוע הכרחי, שממשיך לפעול ולטפל גם תחת אש. התרומה החשובה משלימה את המלאכה ומייצבת את כל הישובים שלנו במקום נכון יותר לקראת אתגרי המחר", אמר ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית