"חוסר היציבות במזה"ת - בגלל איראן"

את הדברים אמר שר הביטחון במהלך פגישה שקיים היום (ד') עם הרמטכ"ל האמריקאי ועם רא"ל בני גנץ
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והגנרל מרטין דמפסי (צלם: אלון בסון)

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נפגש הבוקר (ד') עם יושב ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי. בפגישה, בה נכח גם הרמטכ"ל בני גנץ, נדונו הסוגיות של הפרק במזרח התיכון.

"אני מאוד שמח לחזור לישראל ולהקדיש זמן לפגישות, גם עם עמיתי הרמטכ"ל בני גנץ וקציניו, ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו שפגש אותי לשעה וחצי למרות שהוא מחלים מניתוח", אמר גנרל דמפסי. "שוחחנו על כל הנושאים שניצבים בפנינו ומהווים אינטרסים משותפים עבורנו. הבהרתי שוב לכל שותפיי הישראלים את המחויבות שלנו לאינטרסים הביטחוניים המשותפים שלנו".

"אני שמח לארח את הגנרל דמפסי. אתגרים רבים לפנינו במזרח התיכון. אנו חולקים אינטרסים משותפים וערכים משותפים, ויש לנו לא מעט נושאים לשיחה בנוגע לשאלה מה יש לעשות במצב הנוכחי במזרח התיכון", אמר השר יעלון. "אני מצפה לחזק את הקשר בין ארצות הברית לישראל, קשר שאני מעריך מאוד. הדבר העיקרי היחידי במזרח התיכון הוא השינוי, והביקור שלך כאן הוא הזדמנות לדון במתרחש. חוסר היציבות במזרח התיכון נובע בין היתר בגלל המשטר האיראני, שמעורב בכל סכסוך שמתקיים באזור. עלינו גם להיות מוכנים לעימות ארוך ולחוסר יציבות בתוך סוריה. אסור לתת לציר הרשע טהרן-דמשק-בירות לנצח בעימות הזה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית