צה"ל ימשיך לרכוש טנקי מרכבה

שר הביטחון:"צי הטנקים של צה״ל צריך להתחדש. נמשיך לרכוש טנקי מרכבה בכל שנה, ואתם תמשיכו לייצר. לכן נמשיך לייצר טנקי מרכבה".
Photo Credit: Cpl. Gadi Yampel, IDF Spokesperson's Unit

את הדברים אמר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אתמול במפגש עם ראש עיריית קריית שמונה, נסים מלכה ונציגי התעשיות מהעיר ומהסביבה, במהלך סיור שקיים בצפון.

״קבעתי שאת קו הייצור של המרכבה לא סוגרים למרות מגבלות התקציב", אמר שר הביטחון. "מבחינתי זה עוגן, כי מדובר ביכולת עצמית המבוססת על ידע ייחודי כדי לייצר את הטנק המתאים ביותר לצה״ל. יש כאן ידע עצום. אני גם רואה חשיבות לקיומו של פרויקט כזה, כי אני מבין את הצורך בתעסוקה כאן. אני לא רואה את זה רק מהפן הביטחוני אלא גם מהזווית הכלכלית, החברתית והלאומית.

"אין לי ספק שצריך לפתח כאן מקומות תעסוקה על בסיס הידע של המפעלים כאן. לנגד עיניי נמצא הצורך לחזק את קריית שמונה והסביבה באמצעות יצירת מקורות תעסוקה. צי הטנקים של צה״ל צריך להתחדש. אנחנו פולטים טנקים ישנים ומחדשים את צי הטנקים בדגם המתקדם ביותר של המרכבה. אסור לנו לאבד יכולות טכנולוגיות. נמשיך לרכוש טנקי מרכבה בכל שנה, ואתם תמשיכו לייצר. לכן נמשיך לייצר טנקי מרכבה.

"העיכוב בהזמנות בשנה האחרונה נבע מכך שלא היה תקציב מדינה מאושר, וחלק מזה הקרין על המפעלים כאן. נתחיל לשחרר הזמנות על בסיס התקציב הנוכחי כבר עכשיו, וגם בעתיד. בין היתר ביקשתי לבחון להעביר חלק מהייצור במש״אות לכאן בקרית שמונה והסביבה.

״בכל הסכם עם חברה זרה אנו מתעקשים שיהיה בחוזה רכש גומלין, כלומר שהחברה הזרה תקנה ממפעלים ישראלים. הנחיתי שרכש הגומלין יהיה ממקומות כמו קריית שמונה והסביבה כדי לייצר עוד מקומות תעסוקה. גם אם אתם לא חשים זאת כעת, תרגישו את זה בעתיד הקרוב.

"מבחינת התעסוקה אני מתחייב שאעשה את כל מה שאני יכול, כדי שבתחום התעשייה הביטחונית קריית שמונה תהיה בעדיפות ותקבל דחיפה. אני רואה חשיבות לתת דחיפה לדרום ולצפון. כל דבר שמשרד הביטחון יוכל לעזור על מנת לקדם את היישובים ואת ההתיישבות כאן בגליל בפרט ובצפון בכלל - דלתי פתוחה כדי לסייע״.


img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית