נדחתה כניסת פקחי הנשק לסוריה

הסיבה: טרם הושגה הסכמה על דרך ניהול החקירה בין האו"ם לממשלת סוריה. האו"ם מדווח כי צוות מומחי הנשק הכימי מוכן ליציאה בסוף השבוע הקרוב.
Khan al-Assal - Source: SANA
יציאת מומחי הנשק הכימי של האו"ם לסוריה נדחתה בגלל הסכם שלא הושג עם ממשלת סוריה על הסדרים לחקירת שלוש תקריות, לכאורה, של שימוש בנשק כימי. כך על פי דיווח של ה-Associated Press.

סגן דובר האו"ם, אדוארדו דל בויי, אמר אתמול כי צוות החקירה השלים את הסידורים הלוגיסטיים שלו לביקור בסוף השבוע הקרוב. יחד עם זאת, האחראית על פירוק הנשק הכימי מטעם האו"ם, אנג'לה קיין, ממשיכה בהתייעצויות עם ממשלת סוריה "על דרך העבודה החיונית לשיתוף פעולה על מנת להבטיח את ניהולה התקין, הבטוח והיעיל של המשימה". זאת, לאחר שדובר האו"ם, מרטין נסירקי, אמר ב-6 באוגוסט כי ההכנות צפויות להסתיים "בימים הקרובים".

דל בויי הוסיף כי כאשר הממשלה הסורית תקבל את דרכי העבודה המשימה תצא ללא דיחוי.

הדיווח על יציאת הפקחים של האו"ם מגיע לאחר ששליח האו"ם למזרח התיכון רוברט סרי, אמר למועצת הביטחון בחודש שעבר כי האו"ם קיבל 13 דיווחים לכאורה על שימוש בנשק כימי בסוריה. כך מפרסם אתר abcnews. 

צוות החקירה על פי אותו דיווח אמור לכלול כ -10 מומחים מהארגון לאיסור שימוש בנשק כימי, אשר מבוסס בהאג, וארגון הבריאות העולמי, שבסיסו בז'נבה. המנדט של הצוות הוא לדווח האם נשק כימי היה בשימוש, ואם כן איזה סוג, אבל לא לקבוע מי אחראי להתקפה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית