שר הביטחון:"אסד נחלש"

את הדברים אמר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, במהלך סיור שהתקיים היום (ג') בפיקוד הצפון ובעוצבת הגליל

שר הביטחון:"אסד נחלש"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בסיור בפיקוד הצפון ובעוצבת הגליל (צלם: אלון בסון, משרד הביטחון)

״אני בסיור היום בפיקוד הצפון, כרגע בגבול לבנון, אבל אי אפשר שלא לפתוח את דבריי במתרחש בדרום. רקטה מסוג גראד שנורתה היום מאזור סיני לכיוון אילת יורטה אחר חצות על ידי סוללת כיפת ברזל. לא במקרה הצבנו אותה כדי להגן על העיר", אמר היום (ג') שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בסיור בפיקוד הצפון ובעוצבת הגליל .

"בכלל בסיני כעת, כפי שאנחנו יודעים מזה זמן, יש טרור אסלאמי קיצוני שתוקף בעיקר את הצבא והמשטרה וכוחות הביטחון המצריים, וגם מנסה לפגוע בנו. אנחנו כמובן מכבדים באופן מלא את הריבונות המצרית ועוקבים אחרי הפעילות של צבא מצרים וכוחות הביטחון, שפועלים כדי לטהר את קיני הטרור שם. אבל כפי שראיתם, הלילה אחת החוליות האלו הצליחה לשגר רקטה לאילת, ואני מקווה שנחזיר את השקט גם לדרום מוקדם ככל האפשר, כמו כאן בגבול הלבנון.

"בשבוע שעבר הייתה פה תקרית לאורך הגבול, תקרית מקומית עם ארבעה חיילים פצועים. איני רואה מזה הסלמה, והשקט כרגע נשמר בעיקר משום שחיזבאללה מורתע. חמוש אבל מורתע. אנחנו נמשיך לפעול כדי שהוא ימשיך להיות מורתע.

״תושבי אילת והתיירים לא צריכים להיערך לשינוי בשגרת חייהם. בשביל זה הורדנו כבר לפני חודש את סוללת כיפת ברזל, מתוך הנחה שיש איום מסיני ובין אם יש התרעה או אין התרעה אנחנו פועלים תחת ההנחה שפעילות הטרור בסיני עלולה להקרין גם על אילת וגם על יישובים אחרים בגבול סיני. לכן צה"ל מתוגבר שם עם כוחות טובים וכמובן עם סוללת כיפת ברזל, שתמשיך להגן על אזרחי ותיירי אילת כך שיוכלו להמשיך לחיות בביטחון״.

המלחמה בסוריה

״בסוריה מתנהלת מלחמת אזרחים עקובה מדם. סופרים בה כבר כמאה אלף הרוגים, ואחריתה מי ישורנה אני לא יודע להגיד מתי זה יסתיים", אמר שר הביטחון. "אני לא בטוח שנפילת אסד תביא לסוף מלחמת האזרחים שם, יש שם חשבונות דמים, בין עלאווים, סונים, יש עוד מיעוטים שמעורבים בעניין. אנחנו רואים תהליך של התפרקות של סוריה ותהליך של היחלשות של אסד למרות הדימויים בעקבות מה שהיה באל-קוסיר ועכשיו בחומס, שלכאורה יש איזושהי תפנית.

"אנחנו לא רואים תפנית, משום שבמקומות אחרים דווקא כוחות האופוזיציה מכים בהם קשות, בחאלב, באזור לטקיה, בשכונות מסוימת בדמשק וברמת הגולן. לאופוזיציה יש יותר אחיזה מאשר בעבר, לכן  יש פה תהליך של היחלשות של אסד, הוא כבר שולט בפחות מ- 40% משטחה של סוריה וזו המגמה הכללית, אבל זה יכול להימשך עוד הרבה זמן״.

You might be interested also