שיחות שלום בסוריה - באוקטובר

רוסיה רוצה ועידת שלום סורית שתתקיים בהקדם האפשרי, אך אין זה סביר שתהיה התקדמות לפני אוקטובר, אמר דיפלומט רוסי לאתר רויטרס

שיחות שלום בסוריה - באוקטובר

FSA rebels cleaning their AK47s in Aleppo, Syria during the civil war - VOA News; Scott Bobb

סגן שר חוץ הרוסי גנאדי גטילוב (Gennady Gatilov) אמר כי ההכנות לשיחות שלום בסוריה נמשכות במה שיקרה ועידת ז'נבה-2, שמטרתה להביא את המורדים הסורים וממשלו של נשיא בשאר אסד לשולחן המו"מ. כך על פי דיווח באתר רויטרס.

"למרות ההכנות, ועידת השלום לא תתקיים בחודש ספטמבר, כי יש אירועים שונים, ובכלל זה 'שבוע השרים" בעצרת הכללית של האו"ם", אמר גטילוב לסוכנות הידיעות אינטרפקס.
"אנחנו בעד שזה יקרה בהקדם האפשרי, אבל אנחנו צריכים להיות מציאותיים לגבי נסיבות שיכולים להשפיע על הועידה".

פקידים אמריקאים ורוסיים הסכימו בשבוע שעבר כי הוועידה צריכה להתבצע בהקדם האפשרי, אך לא הציעו שום תכנית קונקרטית להביא את הצדדים לשולחן המו"מ.

מוסקבה, שמכרה נשק לממשלת סוריה ולעתים הגנה על אסד מגינוי וסנקציות באו"ם, אמרה בתחילה שתנסה לקיים את הכנס בסוף מאי 2014. אבל התאריך נתון לשינויים, בין השאר משום שהמורדים מפוצלים ולא יכולים להחליט מי צריך לייצג אותם.

לקדר ברחימי (Lakhdar Brahimi) מתווך מטעם האו"ם והליגה הערבית לשיחות השלום,  שנהל שיחות עם ארה"ב ופקידים בכירים רוסים בז'נבה, שלל את האפשרות שועידת השלום תתקיים לפני סוף אוגוסט. הניצחונות האחרונים של אסד בשדה הקרב, הוסיפו גם הם לשאלה מתי, ואפילו אם היא תתקיים.

גטילוב אמר גם שרוסיה עדיין הייתה רוצה לראות את איראן כצד בשיחות, הצעה שאינה נתמכת בוושינגטון.