השב"כ מעכב מינוי סגן שגריר

על פי החשד, ערן עציון, ראש החטיבה לתכנון מדיני שאמור להתמנות לסגן השגריר בוושינגטון, חשוד בהדלפת מידע רגיש, והשב"כ מעכב את מינויו

השב"כ מעכב מינוי סגן שגריר

יורם כהן, ראש השב"כ (ויקיפדיה)

פרשייה חמורה מטלטלת בימים אלה את צמרת משרד החוץ. ל"מעריב" נודע כי ערן עציון, ראש החטיבה לתכנון מדיני שאמור להתמנות לסגן השגריר בוושינגטון, חשוד בהדלפת מידע רגיש, והשב"כ מעכב את מינויו.

לפני כחודש וחצי הפסיק עציון להגיע לעבודה במפתיע. לעובדים, שלא הבינו לאן נעלם, נשלחה הודעה לא מוסברת לפיה מסיבת הפרידה המסורתית שהייתה אמורה להיערך לכבודו לפני יציאתו לוושינגטון, נדחתה מסיבות אישיות. מאז ועד היום הוא לא נראה במשרד. השבוע היה אמור לצאת לארה"ב עם בני משפחתו, אולם יציאתו נדחתה והיא מוטלת בספק גדול.

בקרב עובדי משרד החוץ נפוצו השערות שונות לגבי סיבת היעלמותו, וחלק מהן גורסות כי היא קשורה בתפקיד רגיש שמילא עד לפני כחמש שנים במועצה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה. השערה נוספת שהעלו מספר עובדים היא כי העיכוב במינויו של עציון נובע מהשקפותיו הפוליטיות, שלכאורה מנוגדות לאלה של השגריר המיועד רון דרמר.

דובר המשרד, יגאל פלמור, מתעקש כי יציאתו של עציון לחו"ל נדחתה "מסיבות אישיות". למרות זאת, כאמור, למעריב נודע מפי מקור בכיר בירושלים כי השב"כ מעכב את המינוי לאור חשד שעציון עמד מאחורי הדלפה חמורה של מידע רגיש.