מרכז השליטה של אגף התנועה

מרכז השליטה המבצעי של אגף התנועה שולט על תמונת המצב בכבישים, ומעדכן את השוטרים בשטח, בדגש על עצירות מסוכנות בשולי הדרך
בתמונה: רס"מ תמיר בוטה במרכז השליטה המבצעי של אגף התנועה (באדיבות משטרת ישראל)
מרכז השליטה המבצעי של אגף התנועה במשטרת ישראל שולט על תמונת המצב בכבישים הבין-עירוניים, מדן ועד אילת. המרכז מקבל דיווחים שוטפים מהכוחות המבצעיים בשטח ומהמצלמות הפרושות בכבישים, ומספק עדכונים לגורמים הרלבנטיים. לשוטרי המרכז יכולת להזין נתונים לניידות הממוחשבות בשטח.

מעבר לכך השוטרים במרכז נמצאים בקשר שוטף עם נציגי מע"צ, עם כוחות כיבוי אש, מד"א וגוררים, ומעבירים להם דיווחים על תאונות דרכים ומפגעים בכביש.

השוטרים במרכז השליטה עוקבים אחר הצילומים "און-ליין" והם ערים לכל המתרחש בכביש, למשל עצירה של כלי רכב בשולי הדרך. עם זיהוי של רכב העומד בשול, מתריע ראש המשמרת של המוקד בקשר בפני יחידת השטח הרלבנטית, על מנת ששוטריה יבדקו את הסיבה לעצירה ובמידת הצורך יגישו סיוע ועזרה, במטרה למנוע פגיעה ביושבי הרכב והנהגים המשתמשים בכביש.

"אחד מתפקידנו העיקריים הוא לתת שירות לציבור, במיוחד לאלו הנמצאים בסכנת חיים, משום שעצרו בשוליים", מדגיש רס"מ תמיר בוטה (בתמונה), אחד מראשי המשמרת במוקד.

אנשי המוקד מסוגלים לספק למחוזות השונים תמונת מצב אודות מצב התנועה בכבישים בתחום השיפוט שלהם, וכן לפקח ולשלוט על מבצעים שונים כגון מרתונים, ביקורי אח"מים ועוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית