פרויקט חדש לאלביט אוסטרליה

אלביט תשדרג למשטרה הלאומית של אוסטרליה (AFP) את מערכות הניהול בזמן אמת. היקף הפרויקט מוערך ב-145 מיליון דולר אוסטרלי
Australian Federal Police - via www.facebook.com/australianfederalpolice
אלביט מערכות תתחיל בתכנון מערכת הליבה המבצעית החדשה של המשטרה הפדרלית האוסטרלית (AFP) בתוך שבועיים, צעד ראשון בתהליך המודרניזציה של הכוח שצפוי להגיע להשקעה של 145 מיליון דולר אוסטרלי בסך הכל. קציני ה- AFP מתנהלים היום עם מערכת בת 15 שנים לניהול מידע בזמן אמת (promis) המתוארת על ידי מפקדת המשטרה, אנדריאה קווין, כ-"מגושמת".

מה שהיה מיועד במקור להיות פרויקט מקומי מלא, נדחף החוצה לשוק בינואר 2011 בעקבות סקירת גרשון סקירת Gershon Review בשנת 2008 שבחנה את נושא התקשוב הממשלתי באוסטרליה.

קווין, המנהלת אשכול פרויקטים שהחלפת המערכת נופלת לתוכו, אמרה לאתר iTnews שהמערכת הקיימת היא התוצר של זמן שבו הדרישות המבצעיות של המשטרה הלאומית היו שונות בהרבה מאלו של היום.

"פריסות בינלאומיות לאיי שלמה ופפואה גינאה החדשה אלו דברים שלא עשינו כאשר PROMIS נבנתה לפני 15 שנים", היא אמרה. "אנחנו זקוקים למערכת שניתן לשנות אותה בהתאם לשינויים בחקיקה ושתתאים לדברים שאנחנו עושים עכשיו". 

מערכת PROMIS תוחלף בפתרון COTS שתוכנן ויושם על ידי אלביט אוסטרליה, חברה בת של אלביט מערכות הישראלית. קווין אמרה שהפתרון, ממוקד המודיעין, כבר נפרס על ידי מספר ארגונים ממשלתיים בישראל.

יישום הפרויקט אמור לקחת 43 חודשים עד סופו, עם תאריך משוער של עליה לאוויר במרץ 2017. ה-145 מיליוני דולרים מכסים את הליך היישום ועוד חמש שנים של עלויות תחזוקה לאחר היישום.

המשטרה הלאומית כבר חתמה מול אלביט חוזים בכ-35 מיליון דולר אוסטרלי מתוך סכום זה מאז שהמשא ומתן על החוזה התחיל בחודש יוני השנה, כך על פי חוזים שפורסמו ב-AusTender , מערכת המכרזים של הממשלה האוסטרלית.

המערכת החדשה תרכז לתוכה את היכולות של ארבע מערכות קיימות, שתי גרסאות של PROMIS, מערכת ניהול ראיות ומערכת דיווח סטנדרטים מקצועית לתצוגה אחת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית