ביאתלון השריון

משרד ההגנה הרוסי מארגן לראשונה בעולם תחרות ספורטיבית לצוותי שריון תחת השם - "ביאתלון השריון"

ביאתלון השריון

T-72 tanks - wikimedia/Kevin S. Abel, U.S. Army

הצבא הרוסי משיק תחום ספורט חדש - "ביאתלון השריון" (tank biathlon) - והזמין צוותים של צבא ארה"ב להתחרות. אמנם המלחמה הקרה הסתיימה, אבל במסגרת המלחמה על מכירת נשק בעולם, הצבא הרוסי רוצה להראות שהטנקים הרוסיים טובים יותר ממקביליהם האמריקאים והאירופאים. כדי לעשות זאת, הוא המציא ספורט חדש שיאפשר לצוותי שריון להתחרות זה בזה במסגרת תחרות ספורטיבית.

"כבר הזמנו את עמיתינו האמריקאים להשתתף, והזמנתנו התקבלה על ידי שר ההגנה אמריקאי צ'אק הייגל", אמר שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו (Sergei Shoigu) לאתר RIA Novosti.

איטליה וגרמניה גם הסכימו לשלוח צוותי שלהם כדי להתחרות עם צוותי טנקים הרוסים ואמריקאים, אמר שויגו, והוסיף כי האירוע הבינלאומי יתקיים מתישהו בשנה הבאה.

השנה תארח רוסיה את אליפות "ביאתלון השריון" הראשונה אי פעם בעולם בשבוע הבא, במסגרתה יתחרו צוותי הטנקים הטובים ביותר של המדינה אחד נגד השני במטווח מחוץ למוסקבה. לאחר מכן, יתחרו הזוכים מול מתחרים מארמניה, בלרוס וקזחסטן.

יורי בוריסוב, סגנו של שויגו, הוסיף כי הספורט החדש מציג לראווה את איכות הטנקים הרוסים, ומשווה אותם נגד דגמים זרים.

למרות הרצון לחשוף את מגוון הדגמים של התעשייה הרוסית, האירוע בשבוע הבא יהיה מוגבל לטנקי T-72 המרכיב העיקרי של צבאות פוסט סובייטיים, כך דיווח העיתון הרוסי Vedomosti business daily ביום שישי האחרון.

You might be interested also