"אחת מחמש מעצמות הסייבר בעולם"

את הדברים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקור בעיר הבה"דים – קריית ההדרכה של צה"ל המוקמת בנגב
רה''מ נתניהו מבקר בעיר הבה''דים (צילום: קובי גדעון לע''מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בעיר הבה"דים, קריית ההדרכה של צה"ל המוקמת בנגב.

במהלך הביקור קיבל ראש הממשלה סקירות על קצב התקדמות הפרויקט שמטרתו להחזיר שטחים יקרים במרכז המדינה למינהל מקרקעי ישראל ולפנות קרקע לבניה למגורים, לרכז במקום אחד בסיסים עם טכנולוגיות ותשתיות מתקדמות ולהביא בתוך כך לפיתוח הנגב באמצעות אלפי מקומות עבודה שתייצר התוכנית והמענה האזרחי שייגזר ממנה הכולל גם הקמת אלפי יחידות דיור לאנשי הקבע ומשפחותיהם שיעתיקו את חייהם לנגב, וכן הקמת אזור מסחרי, מתקני ספורט, בתי ספר ועוד.

ראש הממשלה ציין כי במהלך העשור הקרוב צפויה הממשלה להשקיע בנגב למעלה מ-40 מיליארד שקלים במעבר בסיסי צה"ל, בפיתוח פרויקטים כלכליים ותשתיתיים ובפיתוח האוכלוסייה הבדואית, והדגיש כי מעבר צה"ל לנגב מהווה מהלך חסר תקדים בהיקפו ובהשפעותיו הכלכליות, החברתיות והתרבותיות. עם סיום המהלך צפוי הנגב להפוך ל"עמק הסיליקון הישראלי", כשמטרופולין באר שבע ישמש מוקד להתפתחות היי טק וסייבר, והרשויות סביבו ייהנו מצמיחה כלכלית ודמוגרפית. על פי התוכנית, עד לשנת 2020 צפוי גידול של  כ-1.4-1.7 מיליארד שקל בשנה בפעילות הכלכלית של הנגב.

"אז איך קרה שחזון בן גוריון מומש בפיניקס ולאס וגאס - ולא מומש בעוצמתו המלאה בנגב? אני הגעתי למסקנה שיש סיבה אחת: אתה לא יכול לאורך זמן, להנשים את החלום בכסף ממשלתי. אין דרך כזאת. אתה חייב להכניס מנוע אוטונומי קבוע של כסף מהמגזר העסקי, של צמיחה כלכלית, של יצירת יתרונות תחרותיים שמזינים את עצמם", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"בצד הפארקים התעשייתיים אנחנו יוצרים כאן מוקד יזמות וידע מן הגדולים והחשובים ביותר שיהיו בעולם. תקשיבו לי טוב, כי אנחנו נכנסים לעידן הסייבר – אנחנו עמוק בתוכו ובעידן של דברים אחרים - ואני קבעתי יעד: שאנחנו נהיה אחת מחמש מעצמות הסייבר בעולם. לצורך זה הקמנו את מנהל הסייבר הלאומי. אבל אנחנו לא מספר חמש, אנחנו הרבה יותר גבוהים, וזה הולך להיות ממוקד פה במקום הזה, כמה קילומטרים מכאן, אבל זה חלק מזה.

"בעוד כמה שנים, ולא הרבה, אנחנו נעבור גם את בריטניה וצרפת בהכנסה לנפש, כך אני מעריך. אתם יכולים לרשום את זה, להקליט את זה - ותראו. עכשיו אני אומר לכם ואני אומר למשקיעים בעולם: תבואו לכאן, לטובתכם. פה הולך להיות מוקד ידע ועסקים ותקשוב וסייבר, וגם דברים אחרים שקשורים בטכנולוגיה החדשה. הולך להיות כאן אחד המרכזים העולמיים".

בביקור השתתפו גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') דן הראל, סגן הרמטכ"ל אלוף גדי אייזנקוט, ר' אט"ל אלוף קובי ברק, רח"ט תכנון תא"ל יחזקאל הגאי, ר' מינהל המעבר דרומה נתי אפרתי וסגנו חזי משיטה ויו"ר "חברת מבט לנגב" אברהם קוזניצקי.


img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית