שר המדע נפגש עם שגרירת סין

שגרירת סין במפגש רשמי עם שר המדע והטכנולוגיה: "סין מעריצה את הישגי ישראל בתחומי המדע והטכנולוגיה ומבקשת להעמיק את הקשרים עם מדינת ישראל בתחומים אלה"
שר המדע הטכנולוגיה והחלל, ח"כ יעקב פרי עם שגרירת סין

שר המדע הטכנולוגיה והחלל, ח"כ יעקב פרי , נפגש היום (ד') עם שגרירת סין, הגב' גאו יאנפינג וצוות השגרירות הסינית, זאת על רקע ביקורו האחרון של רה"מ בסין וההחלטה להעמיק את שיתוף הפעולה עם ישראל, בדגש על תחומי המדע והטכנולוגיה.

"החברה הסינית מעריצה את ההישגים הרבים מדינת ישראל, בעיקר בתחומי המדע, המחקר, הפיתוח והטכנולוגיה, ולכן אנו רואים בכל שיתופי הפעולה עמכם נכס אמתי לעם הסיני ולעם בישראל" ציינה שגרירת סין בתחילת המפגש. פיתוח תחום המדע והטכנולוגיה נמצאים בסדר עדיפויות גבוה בקרב הממשל הסיני, ועל כן הדגישה השגרירה כי "ההנהגה הסינית שמה לעצמה מטרה להעמיק את שיתוף הפעולה והקשרים המדעיים עם ישראל"

לאור הדברים הציע שר המדע הטכנולוגיה והחלל, ח"כ יעקב פרי,  להרחיב את שיתוף הפעולה בין משרדי המדע של שתי המדינות, תוך הגדלת התקציב המיועד למחקרים המשותפים בתחומי ביו-טכנולוגיה חקלאית, ננו-חומרים, טכנולוגיית מים וכן פיתוח אנרגיות חליפיות .

השגרירה ציינה כי ביקור רה"מ ישראל בסין נטע שורשים לשיתופי פעולה בתחום המחקר והפיתוח והדגישה את הפוטנציאל הטמון בשוק הסיני: "יש לנו את השוק הגדול בעולם ויסודות טובים לפיתוחי מדע וטכנולוגיה, ביכולתנו לייצר עוד מקומות עבודה, עוד השקעות ועוד פיתוחים בשתי המדינות גם יחד".

"יש הבנה בישראל כי הפוטנציאל הגלום במיסוד יחסי המדע והטכנולוגיה עם סין יכול להוות מנוע צמיחה של ממש לכלכלה הישראלית. ביכולתה של סין להוות פלטפורמה רחבה ומשוכללת להישגי המחקר והפיתוח הישראלי", הוסיף פרי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית