"חורף 73 יכול לחזור"

"צה"ל השתנה מאז מלחמת יום הכיפורים. החברה הישראלית השתנתה. אך כמה מעובדות היסוד שלנו נותרו בעינן, לא פחות משהיו באותו חורף של שנת 73'", אמר שר הביטחון, בוגי יעלון, בטקס שנערך השבוע ליחידות מילואים מצטיינות
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון (en.wikipedia.org)

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס בטקס שנערך השבוע ליחידות מילואים מצטיינות, וציין כי המשרד ימשיך לעשות הכל על מנת לתמוך במערך המילואים.

"בעיניי, גיבורי תרבות במדינת ישראל הם משרתי המילואים שלה, המתגייסים למען ביטחונה של החברה ולטובת המשך שגשוגה. לכן עלינו להמשיך ולבצר את כוחו ואת מוכנותו של מערך המילואים גם בימים לא פשוטים אלו, בהם המשאבים מקוצצים. אני מבקש לשוב ולהדגיש: למי שמשרת במילואים גם מגיע יותר. נמשיך לעשות כל הדרוש והאפשרי כדי שזה יקרה".

עוד הוסיף יעלון, כי התקופה הנוכחית מאופיינת בקיצוצים חסרי תקדים כמעט, מצב המאלץ את מערכת הביטחון 'לחתוך בבשר', לצמצם את כמות האימונים, התקנים והיחידות. "אנו עושים זאת בלב כבד, אך גם באחריות ובשיקול דעת, תוך הסתכלות מפוכחת על המתרחש בסביבתנו, על רוחות הסערה והשינוי המנשבות כיום מדמשק ועד קהיר, מבירות ועד עזה. נעשה ככל הניתן, האפשרי ומעבר לכך, כדי לצמצם את הפגיעה בכשירות ובמוכנות של היחידות, ובהתעצמות.

"איננו מתעלמים מהסכנות הקיימות סביבנו, ומההכרה בכך שבכל מצב, נוכח כל עימות, קרוב או רחוק, נידרש למערך מילואים חזק, כשיר, איכותי ומרתיע. לכן עלינו למצוא את נקודת האיזון בין הצרכים הביטחוניים הרבים למציאות הכלכלית המורכבת, בין ההכרח הבלתי נמנע לקצץ בתקציב, לחשיבות השמירה על כשירות היחידות.

"צה"ל השתנה מאז מלחמת יום הכיפורים. החברה הישראלית השתנתה. אך כמה מעובדות היסוד שלנו נותרו בעינן, לא פחות משהיו באותו חורף של שנת 73'. גם היום האויב שמעבר לגבול מחכה לשעה שבה לא נעמוד על המשמר. ניצחון לוחמי צה"ל במלחמה ההיא, ועיקרם חיילי מילואים, הביאו את רוב אויבינו להכרה, שלא יוכלו לנו בטנקים ומטוסים, והם פנו בעיקר לדרך הטרור, הרקטות והטילים. גם היום מערך המילואים הוא כוח העתודה העיקרי של צה"ל, הכתפיים שעליהן ניצב ביטחונה של מדינת ישראל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית