תחנת הרכבת בירושלים קמה לתחייה

לכבוד פתיחתו מחדש של מתחם תחנת הרכבת בירושלים במהלך מאי 2013, ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון מציג תצלומים היסטוריים של תחנת הרכבת הירושלמית
בנין תחנת הרכבת ירושלים, 1949 (באדיבות ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)

ארכיון צה"ל פרסם באתר שלו סדרה של צילומים הקשורים לפתיחה המחודשת של תחנת הרכבת בירושלים.

מתחם הרכבת הפך למתחם של בילויים, תרבות ואוכל - תוספת מבורכת ויפה לירושלים. באחד הצילומים, מתקופת מלחמת העולם הראשונה, מצולם הגנרל הגרמני אריך פון פלקנהיין (Falkenhayn) בעת שהגיע לביקור בירושלים ביוני 1917. הוא נראה מצולם לשמאלו של המפקד הטורקי של סוריה וארץ ישראל - ג'מאל פשה (שהתנגד נחרצות למינויו של פלקנהיין). פלקנהיין התמנה למפקד הצבא הגרמני לאחר כישלון הצבא הגרמני להכריע את המלחמה בתחילה בחודשים אוגוסט-ספטמבר.

הוא זכור יותר מכול כמתכנן הקרב על ורדן בצרפת (פברואר - נובמבר 1916), שנועדה להקיז את דמו של הצבא הצרפתי, והפכה לטבח מחריד של שני הצדדים. מאוחר יותר, פיקד פלקנהיין על מבצע משולב גרמני-אוסטרי-בולגרי (בשילוב כמה יחידות טורקיות) להבסתה של רומניה באוגוסט-דצמבר 1916, שנחשב למערכה מבריקה מבחינה צבאית ואח"כ התמנה למפקד הכוחות הטורקים בסוריה ובארץ ישראל. פלקנהיין נכשל בהגנת ארץ ישראל מפני כוחותיו של אדמונד אלנבי והוחלף בפברואר 1918 וסיים את שירותו בצבא הגרמני כמפקד ארמיה באזור הים הבלטי.

להמשך קריאה בבלוג ארכיון המדינה לחץ כאן

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית