מצטיינים במילואים

אתמול העניק נשיא המדינה תעודות הוקרה ליחידות מילואים מצטיינות
טקס הענקת תעודות ליחידות מילואים מצטיינות (צילום: מארק ניימן, לע"מ. באדיבות אתר צה"ל)

אתמול ערך נשיא המדינה טקס ליחידות מילואים מצטיינות לשנת תשע"ג בבית הנשיא בירושלים. בטקס הוענקו תעודות ל-16 יחידות מילואים מצטיינות על ביצוע תפקידן במסירות רבה ובאחריות תוך חתירה מתמדת למצוינות.

הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה, מר שמעון פרס, שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, סגן ראש המטה הכללי, אלוף גדי איזנקוט, קצין מילואים ראשי, תת-אלוף הושע פרידמן, ובהשתתפות מפקדי וחיילי יחידות המילואים המצטיינות.

"שירות בצבא איננו נטל- זוהי חובה שיש לראות כזכות, הנטל חייב להיות מוטל על כתפיים רחבות ככל האפשר, ועל כל אדם באופן הצודק והשווה ביותר". הנשיא קרא למעסיקים, לגופי האקדמיה ולכלל הנוגעים בדבר להטיב עם משרתי המילואים ואמר: "מצב של אי שוויון איננו מצב צודק, לא רק לגבי השירות בצה"ל, אלא גם כתופעה חברתית ומוסרית. חובתנו לשנות את המצב. לעשות זאת על-ידי עידוד גיוס והענקת עדיפות ברורה למשרתי המילואים בצה"ל, אסור שהיענותם לקריאת העם תגרום לפגיעה במקומות עבודתם. אין להשלים עם ההשתמטות, וצריך ליצור תנאים שיאפשרו לצעירים שאינם משרתים לשרת את עמם כראוי", אמר הנשיא פרס.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר כי "בעיניי, גיבורי תרבות במדינת ישראל הם משרתי המילואים שלה, המתגייסים למען ביטחונה של החברה ולטובת המשך שגשוגה. לכן עלינו להמשיך ולבצר את כוחו ואת מוכנותו של מערך המילואים גם בימים לא פשוטים אלו, בהם המשאבים מקוצצים. אני מבקש לשוב ולהדגיש: למי שמשרת במילואים גם מגיע יותר! נמשיך לעשות כל הדרוש והאפשרי כדי שזה יקרה. איננו מתעלמים מהסכנות הקיימות סביבנו, ומההכרה בכך שבכל מצב נוכח כל עימות, קרוב או רחוק, נדרש למערך מילואים חזק, כשיר, איכותי ומרתיע. גם היום, כבעבר, מערך המילואים הוא כוח העתודה העיקרי של צה"ל, הכתפיים שעליהן ניצב ביטחונה של מדינת ישראל".

הרמטכ"ל, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, סיכם כי "מערך המילואים חיוני להכרעה בכל שדה קרב, נוכחי ועתידי. הוא חשוב לכושר התפקוד שלנו כארגון בתרומתו ובניסיונו רב השנים לא פחות מכך, ברמה הערכית ומעל לכל ספק, הוא מהווה סממן ציוני וישראלי הראוי להערכה ולהוקרה".

בין היחידות המצטיינות: יחידות מילואים שפועלות בגזרה הדרומית

מול נשיא המדינה, שר הביטחון והרמטכ"ל עמדו אמש נרגשים גם גדוד החילוץ של נפת הנגב ומחוז דרום. "עברנו הרבה שלבים בדרך ונבדקו הרבה דברים כמו שביעות רצון החיילים", סיפר בשיחה לאתר צה"ל מפקד הגדוד, סא"ל (במיל') טל שחר. "זה מעלה את המוטיבציה ונותן הרגשה שעכשיו מצפים ממך יותר, ואתה חייב לשמור על הרמה הגבוהה. אני רוצה לא רק לשמור על הרמה, אלא גם להעלות אותה", הדגיש.

הגדוד פעל במהלך מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה ומצא את עצמו בלב העשייה כשירי הרקטות גלש לבאר שבע. "ביצענו הרבה משימות - מהפעלות בגנים ועד פתיחת מקלטים ותגבור של מד"א והמשטרה", הוא נזכר. גם במבצע "עמוד ענן" הם נקראו לדגל, וגם אז נפלו מטחים נרחבים של טילים, בעיקר בגזרה הדרומית. "זו הייתה סיטואציה שהתכוננו אליה, אבל אתה לא באמת יודע עד שאתה לא פוגש את זה", אמר סא"ל (במיל') שחר. "הרגשתי שהאוכלוסיה מחבקת אותנו, יחסי הגומלין היו טובים וחיזקו אותנו. הרגשנו שאנחנו ממש בחזית של העורף", הוסיף.

יחידה נוספת שזכתה בהצטיינות הייתה פלס"ר המילואים של חטמ"ר אילת. "זו יחידה מאוד מלוכדת ומגובשת כיוון שהלוחמים באים מהשירות הסדיר לשרת ביחידה יחד", הסביר לאתר צה"ל מפקד הפלוגה, רס"ן (במיל') עדי קרן. "אנחנו עושים אימונים ייחודיים שמתאימים לשינויים הגזרתיים, והשיטות שלנו הן מיוחדות ולא רגילות לעולם המילואים - ברמת הקושי והמורכבות", הוסיף.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית