ג'י.אי משקיעה בסטרט-אפ סייבר ישראלי

ThetaRay הפועלת בחממת JVP, מפתחת פתרון למניעת התקפות APT. השבוע היא זכתה להשקעה מחברת GE האמריקאית
מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay (יח"צ)

ג'נרל אלקטריק מצטרפת להשקעה של קרן ההון סיכון JVP בסטארט-אפ הישראלי ThetaRay, הפועל בחוד החנית של לוחמת הסייבר.

ThetaRay, הפועלת בחממת JVP, הוקמה על ידי שני פרופסורים למתמטיקה, פרופ' אמיר אוורבוך מאוניברסיטת ת"א ופרופ' רונלד קויפמן מאוניברסיטת ייל. החברה פועלת למניעת התקפות APT על מערכות תשתית קריטיות, מתקנים אסטרטגיים, מערכות תקשורת ומערכות פיננסיות גדולות [בהן: תחנות כוח גרעיניות, מערכות שליטה ובקרה, תשתיות תקשורת, מוסדות פיננסים מובילים ועוד], תחום שנחשב למורכב אך בעל פוטנציאל צמיחה גבוה ביותר בעולם הסייבר.

"הטכנולוגיה המהפכנית שפיתחה ThetaRay, מאפשרת גילוי של התקפות מורכבות בעלות פוטנציאל הרסני משמעותי ופריצות לא מוכרות בסמיכות לזמן אמת, באמצעות ניתוח Big Data ברמה רב ממדית, דבר המעניק למקבלי החלטות בארגונים וחברות יכולת התמודדות עם מצבי אנומליה במערכת, בפרק זמן מהיר , תוך מניעת נזקים חמורים שלעיתים, עשויים להיות בלתי הפיכים. ההשקעה של GE הינה הבעת אמון בפתרון הטכנולוגי הייחודי של ThetaRay ומהווה פוטנציאל עסקי משמעותי עבור החברה", אמר מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay.

עד היום נוסתה המערכת של ThetaRay, בהצלחה בגופים עסקיים, ממשלתיים וביטחוניים בארץ ובעולם. תוצאות הטמעת המערכת של ThetaRay הצביעה על גילוי מוקדם של התקפות, בצורה חסרת תקדים, תוך הורדה משמעותית בכמות התראות השווא.

החיבור בין המחקר האקדמי של פרופ' אוורבוך ופרופ' קויפמן, לפרקטיקה הטכנולוגית נרקם בקרן JVP, אשר זיהתה את הפוטנציאל המשמעותי הטמון ביישום הידע המתמטי, כפתרון פורץ דרך בהתמודדות עם איומים והתקפות מעולמות הסייבר, תוך פתיחת דלתות לשותפים אסטרטגיים, כדוגמת GE, והוספה של מוביל עסקי, בדמות מנכ"ל החברה, מארק גזית.

"אנו מאמינים כי בישראל קיימת הזדמנות עסקית ייחודית בתחום הסייבר סקיוריטי. הזדמנות זו נובעת משילוב של הון אנושי ברמה גבוהה והשקעות משמעותיות מצד הממשלה ומצד התעשייה. גם חלקם של אקדמיה מובילה, מרכזי מחקר ופיתוח של חברות רב לאומיות ותרבות סטרטאפים ייחודית, המובילה לפתרונות חדשניים, מחזקים הזדמנות עסקית זו", אומר יואב צרויה, מנכ"ל חממת הסייבר של JVP. "הצבנו בסדר עדיפות לקדם שיתופי פעולה עם שותפים אסטרטגיים, כמו GE, על מנת לאפשר לחברות ליהנות משיתופי הפעולה ולהשיג הבנה עמוקה לגבי השווקים הרלוונטיים."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית