הודו רוצה מערכת לניהול שדה קרב

מערכת ניהול שדה הקרב החדשה של הצבא (BMS) המוערכת ב-5 מליארדי דולרים, תהפוך לתכנית "עשויה בהודו". במסגרתה יורשו להשתתף רק חברות מקומיות בסיוע חברות זרות. תע"א, אלביט ורפאל גם מתמודדות

הודו רוצה מערכת לניהול שדה קרב

מערכת לניהול שדה הקרב של אלביט מערכות

משרד ההגנה ההודי החליט כי מערכת ניהול שדה הקרב החדשה של הצבא (BMS) תהפוך לתכנית "מיוצר בהודו", במסגרתה יורשו להשתתף רק חברות מקומיות. מדובר על פרויקט המוערך ב-5 מליארדי דולרים.

בזמן שתכנית BMS כבר נמצאה בדיון במשרד הביטחון במשך יותר מארבע שנים, קובעי המדיניות שקלו האם לרכוש את המערכות בשווקים בעולם או למנות את חברת Bharat הנמצאת בבעלות ממשלתית. כך מסרו מקורות במשרד הביטחון ההודי לאתר defensenews.

למרות שרק חברות ביטחוניות מקומיות תהיינה רשאיות להתחרות על הפרויקט, חברות אלה יהיו צריכות לקשור קשרים עם חברות בטחוניות בחו"ל כדי לרכוש טכנולוגיות מתקדמות, אמר פקיד משרד הביטחון.

החברות החיצוניות שצפויות להתחרות על הפרויקט כוללת את תעשייה אווירית, רפאל ואלביט הישראליות; תאגיד Thales ו-Nexter מצרפת; Rhode & Schwartz מגרמניה; BAE Systems מבריטניה; לוקהיד מרטין, ריית'און וג'נרל דיינמיקס מארצות הברית ו-Selex מאיטליה.

בסופו של תהליך, הממשלה צפויה לבחור שני ספקים בעוד כארבעה חודשים. כל אחת משתי החברות האלה יתבקשו לפתח ארבעה אבות טיפוס של מערכת BMS עבור פעולות בהרים, בג'ונגל, במישורים ובמדבריות. הפיתוח של אבות הטיפוס צפוי לעלות על 67 מיליון דולרים, כאשר משרד ההגנה מכסה 80 אחוזים מההוצאות והחברה המקומית המועמדת את 20 האחוזים הנותרים.
אבות הטיפוס ייבחנו בניסויי שדה נרחבים, והחברה הביטחונית שתבחר תתבקש לייצר יותר מ -500 מערכות בהיקף כספי של כ-5 מיליארד דולרים, אמרו המקורות. המעבר משלב אב הטיפוס לייצור סדרתי מוארך בפרק זמן של שלוש שנים.

פרויקט BMS שואף לקשר חיילים בשדה הקרב עם המפקדה דרך מחשבים מוקשחים, המספקים תמונה טקטית בזמן אמת. המערכת תשלב את כל משאבי המעקב ברמה של יחידת החי"ר, הכוללת מל"טים וחיישנים קרקעיים, ותדע לספק מיקום מידי של החיילים ושל פלטפורמות הנשק החשובות, אמר גורם צבאי.

המערכת תדע גם לקבל ולשדר נתונים, קול ותמונות ממקורות מרובים, כולל מכ"מים, מצלמות ואמצעי מדידה מבוססי לייזר, לחייל בשדה הקרב, כאשר אותו מידע מתקבל גם על ידי מפקדה. המערכת תכלול גם כלי ניתוח והיתוך מידע שיספקו ניתוח שטח חכם, פירוט של כוחות ידידותיים וכוחות אויב, משאבים ומערכות נשק ועוד, כך הוסיף גורם רשמי בצבא ההודי.

You might be interested also