סימולטור חדש בחיל הים

בסיס חיפה התחדש במערכת סימולציה משוכללת המאפשרת אימון מצבי ללא סכנת חיים
מערכת סימולציה משוכללת המאפשרת אימון מצבי ללא סכנת חיים (באדיבות אתר צה"ל)

סימולטור חדש שנכנס לשירות בחיל הים - ”מטווח נבו“ - יאפשר ייעול הירי במטווחים וחיסכון בתחמושת, כך שהאימון יתבצע תוך דימוי מלא של ירי חי, אך ללא ביצוע ירי ”אמיתי“.

המערכת החדשה הינה מערכת אלקטרונית המדמה מטווח חי, ללא שימוש בתחמושת חיה תוך שיחזור מיטבי של תנאי השטח.

"מערכת ההדמיה חוסכת עשרות אלפי שקלים לחיל הים בשנה", אמר לאתר חיל הים קצין האבטחה של בסיס חיפה, רס"ן דניאל גרויא, "מלבד העלות של כדורי התחמושת שנצרכים במטווחים לאורך כל השנה, הרי שכל מטווח מצריך מערכת לוגיסטית מסביב הכוללת רכב פינוי, חובשים והסעות. מערכת ההדמיה החדשה מבטלת את זה לחלוטין ומהווה לפיכך חיסכון משמעותי".

חיל הים הוא מהחילות הראשונים בצה"ל שזכו להתנסות במערכת החדשה, ולוחמים ותומכי לחימה רבים מהחיל מגיעים למטווח הייחודי בפרקי זמן קבועים. בנוסף לחיסכון הכספי הרב שמאפשרת המערכת, יתרון נוסף שלה הוא אופן האימון שמאפשר הדמיה.

"במטווח רגיל אין אפשרות להתאמן ביעד שנע, או באימון מול אדם אחר בשל נהלי בטיחות מחמירים שאנו מחוייבים לעמוד בהם", הסביר קצין הבטיחות, "המערכת החדשה, לעומת זאת, מאפשרת הדמיה של אויב נע תוך כדי תזוזה במגוון פוזיציות וללא כל סכנת חיים", סיכם.

על פי הערכות, מספר החיילים מחיל הים שעתידים להשתמש במערכת צפוי רק לגדול בשבועות הקרובים, ובקרב החיילים שכבר משתמשים בה ניכרת תחושת סיפוק והתרוממות רוח נוכח אתגר הלחימה שמאפשרת המערכת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית