מל"ט ברזילאי ראשון לאלביט

המל"ט, שיבצע את טיסת המבחן הראשונה שלו ב-2014, יהיה חלק מסל המוצרים של Harpy, מיזם משותף בין Embraer הברזילאית המחזיקה ב -51% מהמניות ו-Ael Avibras Systems, חברה בת של אלביט מערכות

מל"ט ברזילאי ראשון לאלביט

המל"ט הברזילאי הראשון בפיתוח משותף של אלביט מערכות (www.assuntosmilitares.jor.br)

המטוס הלא מאויש (מל"ט) הראשון מתוצרת ברזיל המיועד לשימוש צבאי, צפוי לעשות את טיסת המבחן הראשונה שלו כבר בשנת 2014, כך מדווח האתר assuntosmilitares.

המל"ט שוקל כ -360 ק"ג ומיועד לשימוש של הכוחות המזוינים של ברזיל, לסיור, רכישת מטרות, תמיכה בבקרת אש, הערכת נזק וניטור שטח בים וביבשה. יש לו טווח טיסה של 16 שעות והוא יכול לשאת כ-68 ק"ג של ציוד. הוא מיוצר מסיבי פחמן, והפלטפורמה של המטוס יכולה לשאת יותר דלק מאשר כלי טיס בלתי מאוישים באותה רמה.

רוב הפיתוח של מבנה המל"ט הוא פרי טכנולוגיה ברזילאית. יחד עם זאת, חיישנים ומצלמות נרכשו ממדינות אחרות. אב הטיפוס הראשון של המל"ט הושלם ונמצא בתהליך של התאמה לטיסות ניסוי. המטוס פותח על ידי חברת Avibras ועכשיו הוא חלק מסל המוצרים של Harpy, מיזם משותף בין Embraer הברזילאית המחזיקה ב -51% מהמניות ו-Ael Avibras Systems, חברה בת של אלביט מערכות.

על פי מנהל הפרויקט ב-חברת Avibras, רנאטו באסטוס, המטוס מותאם לדרישות שהוצגו על ידי הכוחות המזוינים של ברזיל, שפורסמו בחודש יולי האחרון והציפייה היא שניתן יהיה לחתום על חוזה לפיתוח שני אבות טיפוס עד 2016. השלבים הבאים הם יצוא המזל"ט למדינות אחרות והתאמה שלו לשימוש באזורים עירוניים, שעדיין אסור בברזיל.

מאז שנת 2010, בברזיל יש מזל"טים ישראליים שנרכשו על ידי המשטרה הפדרלית וחיל האוויר הברזילאי. הם מסייעים בפעולות הגנה על גבולות, אבטחת אירועים גדולים כמו גביע הקונפדרציות, ופעולות אבטחה אחרות.

You might be interested also