עוצבת נתיבי האש תופקד על רמת הגולן

הרמטכ"ל החליט להפוך את עוצבת נתיבי האש לאוגדה מרחבית שתחלוש על גיזרת רמת הגולן במקום אוגדה 36
Photo Credit: Cpl. Gadi Yampel, IDF Spokesperson's Unit
אחרי שבועות של ציפייה וחוסר ודאות בצבא היבשה קיבל הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, החלטות באשר לאופי סגירת המערכים השונים בצה"ל ומועד סגירתם, כך מפרסם אתר "ישראל היום".

החלטה אחת שהתקבלה באופן סופי על ידי הרמטכ"ל היא הפיכתה של עוצבת נתיבי האש לאוגדה המרחבית שתחלוש על גיזרת רמת הגולן במקום אוגדה 36. על פי התכנון, אוגדה 36 תהפוך לאוגדה שאינה מרחבית, ותשמש עתודה מטכ"לית. אוגדה 36 אחראית בין היתר על כמה מהחטיבות הסדירות המרכזיות של צה"ל, ובהן גולני, 188 ו־7.

הכוונה היא להציב בגזרת רמת הגולן אוגדה מרחבית שלא תהיה אחראית גם על כוחות סדירים רבים כפי שהיה עד כה. החלטה זו התקבלה כבר לפני שבועות מספר, אך בשבועות האחרונים ניטש ויכוח בצמרת צה"ל באשר לשאלה איזו אוגדה תקבל על עצמה את האחריות על הגבול.

רא"ל גנץ תיקף גם את ההחלטה כי חטיבה 7, שמצוידת כיום בטנקי מרכבה סימן 2, תצטייד בשנים הקרובות בטנקי מרכבה סימן 4. בנוסף החליט הרמטכ"ל על אילו יחידות יסגרו בחיל התותחנים. החלטה נוספת היא כי מפקדות חטיבות מרחביות לא תיסגרנה.

יש לציין כי בנוגע לחיל האוויר, ההחלטות היו מפורטות יותר וחלקן כבר יצאו לפועל, כאשר עם קבלתן כבר נסגרה טייסת ותיקה בחיל, ואוחדו שתיים נוספות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית