נלחמים בפיראטים

חברת AdvanFort הצטרפה לתוכנית Amver הכוללת מערכת אוטומטית לסיוע הדדי בהצלת ספינות בעולם שמתאם משמר החופים של ארצות הברית
sailing vessel Nomad was in distress approximately 720 miles north of Oahu, Hawaii - Crew of the M/V
חברת AdvanFort, מובילה באבטחה ימית, הודיעה השבוע כי היא תשרת בהתנדבות באזור הנגוע בפעילות פיראטית, במפרץ עדן, באוקיינוס ההודי ובסביבתם, במסגרת תוכנית Amver (Automated Mutual Assistance Vessel Rescue System) - מערכת אוטומטית לסיוע הדדי בהצלת ספינות שמתאם משמר החופים של ארצות הברית. חברי התוכנית מגישים סיוע לכל ספינה קרובה שנמצאת במצוקה.

הצי של AdvanFort, הכולל ספינות במקומות אסטרטגיים בנתיבי ים עיקריים באזורים בעלי סיכון גבוה, לוקח כעת חלק בתוכנית USCG הרשמית - מערכת עולמית ממוחשבת, על בסיס התנדבותי, לדיווחים של ספינות. הרשויות לחיפוש והצלה ברחבי העולם נעזרות במערכת זו כדי לארגן סיוע לאנשים שנמצאים במצוקה בים.

"חברת AdvanFort מסייעת להבטיח שאף קריאה לא תישאר ללא מענה, אפילו באזורים המסוכנים ביותר בים" אמר בנג'מין מ. סטרונג, מנהל קשרים ימיים בתוכנית Amver של משמר החופים, בתגובה להסכם ההתנדבות הייחודי עם אחת החברות הפרטיות המובילות לאבטחה ימית.

"באזורים הנתונים בסיכון גבוה במפרץ עדן ובים הערבי, ניהול משימות של חיפוש והצלה הופך לאתגר של ממש" הוסיף סטרונג. "הודות להשתתפות של AdvanFort בתוכנית Amver, יכולות כעת הרשויות לחיפוש והצלה להסתייע בספינות חדשות המתאימות לניהול של מקרי חירום בים".

"הנהלת AdvanFort, וגם רבי החובלים ואנשי הצוות בצי הספינות שלנו, שמחים לקחת חלק בתוכנית Amver" אמר נשיא AdvanFort, וויליאם ה. ווטסון. "עם ספינות במקומות אסטרטגיים באזורים בעלי סיכון גבוה לפעילות פיראטית, אנו ערוכים במיוחד עבור סיוע במשימות של חיפוש והצלה, אם ספינה קרובה תזדקק לסיוע".
רב חובל ווטסון הוסיף כי "מאחר והספינות מאוישות גם בצוותי אבטחה חמושים שנשכרו על ידינו באופן פרטי, אנו ערוכים גם להגן על ספינות פגיעות שנמצאות במצוקה מפני מתקפות של פיראטים או עבריינים אחרים שמפליגים בים ועשויים לנסות ולנצל את המצב".

עוד ציין נשיא AdvanFort כי כל ספינה מסחרית במשקל כולל של 1,000 טון ומעלה, אשר יוצאת להפלגה בת 24 שעות ומעלה, מכל מדינה ותחת כל דגל, יכולה וצריכה להירשם לתוכנית Amver ולקחת בה חלק.

מאחר והספינות המסחריות המשתתפות בתוכנית מדווחות באופן קבוע על מיקומן, קל יותר לזהות ספינות הסמוכות למקום המצוקה, והמתאמים של מבצע ההצלה יכולים לצמצם את אזור החיפושים במקרים שבהם ספינה המשתתפת בתוכנית אינה מדווחת או מתאחרת.

זיהוי הספינות הנמצאות במקום המתאים ביותר להגיב לקריאות מצוקה מאפשר לספינות אחרות להמשיך בהפלגה - בכפוף למחויבויותיהן על פי החוק הבינלאומי - וכך לחסוך דלק, זמן ועלויות משכורת.

*(התמונה נלקחה מתוך חשבון פליקר http://www.flickr.com/photos/amver/)

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית