למה נסגרו השגרירויות?

יתכן וההחלטה האמריקאית קשורה לחיסולו לפני כשבועיים של השייח סעיד א-שחרי, מספר 2 באל קעידה בחצי האי ערב
הפיגוע בשגרירות האמריקאית בניירובי
ההנחיה החריגה של מחלקת המדינה האמריקאית לכל נציגויותה ברחבי העולם המוסלמי, לסגור את שעריהן היום ה-4 באוגוסט בעקבות איום טרור ממשי אך לא ממוקד, מרמזת על כך שארגון אל קעידה יוזם פיגוע כנגד מטרה אמריקאית עם דגש על נציגויות דיפלומטיות. מה הסיבה? יתכן וההתראה קשורה לחיסולו של השייח סעיד א-שחרי, מספר 2 באל קעידה בחצי האי ערב, שחוסל על ידי מזל"ט אמריקאי בתימן, כך דווח ב-17 ביולי.

שחרי היה עצור בכלא גוונטאנמו בקובה. באל קעידה, כך מסתמן על פי ניתוח אנליטי של הצהרות ונסיונות פיגוע בעשור האחרון, קבעו תג מחיר לכל חיסול שכזה כשהיעדים המועדפים הן שגרירויות או נציגים דיפלומטיים אמריקאיים, דוגמת התקיפה של שגרירות ארה״ב בבנגאזי לוב בספטמבר 2012, מיד לאחר פרסום קלטת של איימן אל זוואהירי, מנהיג אל קעידה.

לפני כשבוע, פורסמה קלטת חדשה של זוואהירי ובה אזהרה חדשה לאמריקאיים הנקשרת לכלא גוואנטנמו ולעצורי אל קעידה. האזכור של גוואנטנמו מרמז גם לנקמת מותו של סעיד א- שחרי שהיה עצור בו ואולי האמריקאיים זיהו באותה קלטת, מילות קוד תמימות נוספות המוכרות ללוחמי המודיעין בזירת המידע כחלק מהוראות ההפעלה של ארגון אל קעידה לתאי הטרור שפרס ברחבי העולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית