רוחאני הושבע לתפקידו

לצד פיתוח תכנית הגרעין, הנשיא החדש של איראן יצטרך להתמודד עם תוצאות הסנקציות הבינלאומיות שהכניסו את כלכלת איראן למשבר עמוק

רוחאני הושבע לתפקידו

Hassan Rouhani - en.wikipedia.org

חסן רוחאני הוא הנשיא השביעי של איראן: נשיאה הנבחר של איראן הושבע באופן רשמי ביום שבת האחרון. רוחאני נבחר לנשיאות בחודש יוני, והוא הצטייר כמתמודד מתון, והבטיח לקיים מגעים עם הקהילה הבינלאומית.

במסגרת "יום אל-קודס" המתקיים ביום שישי האחרון של חודש הרמדאן מדי שנה באיראן, נאם רוחאני ואמר כי "ישראל היא פצע בגופו של העולם המוסלמי, ויש להסירו".

עם זאת, אחרי שעורר סערה, הבהיר נשיא איראן החדש: "דבריי הוצאו מהקשרם". בטהרן טוענים כי מה שנאמר היה: "כבר שנים שבאזורינו, כואב בעולם האסלאמי על הכיבוש של ארץ הקודש פלסטין". עוד ציינו כי רוחאני כלל לא הזכיר את המילה ישראל, ולא שהיא צריכה להיות "מוסרת" כמו גלד של פצע.

היום צפוי רוחאני להישבע במסגרת הכניסה המעשית לתפקיד נשיא איראן, ולמרות הצהרותיו נגד ישראל, דווקא המצב הכלכלי באירן צפוי להיות בראש מענייניו. הסנקציות עמן מתמודדת אירן בשנים האחרונות אשר לא מאפשרות לה לייצא נפט ולהכניס כסף זר למדינה הביאו את הכלכלה האיראנית לכדי משבר. קולות מסוימים באירן טוענים כי הדרך להיחלץ מהמשבר הכלכלי הוא להגיע לפשרה כלשהי בנושא הגרעין.

"ההצלחה הכלכלית של רוחאני תלויה בנחישות של המנהיגים האחרים באיראן למצוא פתרון לתמיכה בתכנית הגרעין", אמר מוחסן רנני, פרופסור לכלכלה מאוניברסיטת איספהאן, לאתר האינטרנט Neco News.

עדכון: צפו בטקס החלפת משמרות בבית הנשיא באירן