טסקום תבדוק תוכנה עבור רפאל

"אנחנו נהיה אחראים למתן הכשרה אחידה לכל אנשי הבדיקות ברפאל, לשימור הידע ולקביעת מדיניות. אולם הניהול היומיומי יהיה של רפאל", אומר מנכ"ל טסקום, עומר דרור
מנכ"ל טסקום, עומר דרור (באדיבות Techtime)

חברת טסקום הנמצאת בבעלות One1, נבחרה כבית בדיקות התוכנה של רפאל. במסגרת זאת היא תעבוד בצורה צמודה עם צוותי הפיתוח של רפאל ותהיה אחראית על בדיקות האיכות של התוכנות השונות בתוך המערכות שרפאל מפתחת.

מנכ"ל טסקום, עומר דרור, סיפר ל-Techtime שטסקום תהיה גם אחראית על מעטפת בדיקות אחידה לכל מוצרי רפאל. "אנחנו נהיה אחראים למתן הכשרה אחידה לכל אנשי הבדיקות ברפאל, לשימור הידע ולקביעת מדיניות. אולם הניהול היומיומי יהיה של רפאל".

לדבריו, הפרוייקט ברפאל הוא דוגמה לשירות בדיקות של מערכות מולטידיסציפלינריות, שהוא שונה מבדיקות תוכנה עבור תעשיית ה-IT שעימו החברה מזוהה. "הגידול בהיקף ובמורכבות התוכנות בתעשיית ההייטק דורש מיומנויות בדיקה שפותחו במקור בתעשיית ה-IT, ולכן כיום אנחנו מרחיבים את פעילותנו לתחומים חדשים, כמו תעשיות השבבים והתקשורת".

טסקום היא אחת מחבדות הבדיקה הוותיקות בישראל. היא הוקמה לפני כ-20 שנה ומעסיקה כמה מאות עובדים.

מהו משקל הבדיקות היום בתעשייה?

דרור: "בעולם ה-IT מעריכים שכ-25%-35% מזמן הפיתוח מוקדש לבדיקות איכות. בעולם המערכות הקריטיות ההערכה היא ש-35%-40% מזמן הפיתוח מוקדש לבדיקות התוכנה. נאס"א למשל דורשת מכל פרוייקט להקדיש 70% מזמן הפיתוח לבדיקות איכות.

"הדבר בא לידי ביטוי בדרישות מכוח האדם. בתעשיית ההייטק דורשים שאנשי הבדיקות יהיו מומחי בדיקות ולא סטודנטים העובדים במשרה חלקית. במקרים רבים אנחנו רואים היום שהחברות בוחרות במהנדסי פיתוח ומקצות אותם לביצוע בדיקות איכות. מהבחינה הזו ישראל היא מאוד מתקדמת. אנחנו נחשבים למובילים עולמיים בתחום הבדיקות וכיום יש בטכניון גם מסלול לימודים המעניק תואר שני בתחום אבטחת איכות ובדיקות".

מה עם מיומנויות ייחודיות? בדיקת ציוד רפואי למשל אינה דומה לבדיקת ציוד תעופתי.

 "להערכתי אנחנו החברה היחידה בארץ שיש לה צוות המתמחה בבדיקות של מערכות רפואיות. יצרניות מערכות רפואיות צריכים לעמוד בתקנים של ה-FDA, המתייחסים גם לתוכנות המערכת היוצאות ממחלקת המו"פ, לתוכנות ניהול רצפת הייצור ולתוכנות הניהול הלוגיסטי. בין השאר, אנחנו מסייעים לחברות להתכונן לבדיקות התקופתיות שה-FDA מבצע אצל היצרנים.

"כיום אנחנו נכנסים לתחום נוסף עם הקמת מעבדת בדיקות למוצרים ניידים. המעבדה כוללת את כל סוגי הסמארטפונים והטאבלטים, עם כל סוגי מערכות ההפעלה בכל הגרסאות שלהן. התחלנו את הפעילות לאחר שמסםפר לקוחות פנו אלינו ואמרו שהם לא מוצאים פתרונות בשוק. יש אומנם אמולטורים וסימולטורים, אבל הם לא מבטאים את ההתנהגות האמיתית והמדוייקת של המכשיר כאשר מפעילים באמצעותו אפליקציה או תוכנה.

"המעבדה פועלת במתכונת של לשכת שירות: הלקוח מזמין מספר שעות בדיקה, ומשתמש בהן באופן המתאים ביותר לתהליך הפיתוח והוצאת המוצר שלו לשוק".

הכתבה פורסמה לראשונה באתר techtime

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית