רכב שלושת האלופים

צמרת צה"ל בחנה השבוע רכב שטח חדש של חברת "נביסטאר", המיועד למשימות מורכבות ומתמודד במכרז של פיקוד היחידות המיוחדות בצבא ארה"ב

קבלו: זה רכב השטח שעורר ביומיים האחרונים תשומת לב רבה בצה"ל. עשרות מפקדים נסעו עליו, כולל אלופים מצה"ל (אלוף פיקוד המרכז, אלוף פיקוד הדרום ואלוף פיקוד צפון, האלוף נעם תיבון ואלוף (מיל') אודי אדם).

מדובר ברכב המכונה GMV , ומיועד למשימות שטח מורכבות כולל הסתערות, הטמעה והסוואה. הרכב משתתף בימים אלה בשלב האחרון של מכרז פיקוד "סוקום" (פיקוד היחידות המיוחדות) של צבא ארצות הברית לאספקת 1,300 רכבים ליחידות מיוחדות. אם ייבחר הוא עשוי לעשות "עלייה" לישראל ולשרת גם את צה"ל בשנים הקרובות.

הרכב מפותח על ידי חברת "נביסטאר", המיוצגת בישראל על ידי קבוצץ "זוקו".

הרכב שעורר את האטרקציה הגיע עם צוות הפעלה היישר משטחי הניסויים בארה"ב. מפקדי עשרות יחידות מיוחדות בסדיר ובמילואים נסעו עליו במהלך ביקורו בישראל, כולל כותב שורות אלה, שהופתע: גם במהירויות עצומות במונחים צבאיים, של מעל 120 קמ"ש בתנאי שטח קשים, הרכב גמא את הדרך בקלות, וה"קפיצות" הרוגשו בתא הנהג רק מעט.

סא"ל (מיל') רוני מסיקה מ"זוקו", לשעבר קצין בכיר בענף הרכב בצה"ל, אומר כי הסוד הגדול של הרכב הוא בפיתוח מתלים בעלי טכנולוגיה חדשנית, שמשככת את זעזועי הדרך. מרחבי הסרנים והגלגלים אלה מאלה, מאפשרים לרכב עבירות יוצאת דופן גם בטיפוס בדרך תלולה במיוחד - עד זווית של 60 מעלות. לרכב יש כיסאות תלויים לצמצום הדף במקרה של התפוצצות מטען, וגם תא צריח המאפשר התקני ירי. הרכב יכול לשמש גם לבט"ש וגם למשימות מיוחדות. הוא תוכנן כך שניתן יהיה להעביר אותו באמצעות מסוק "צ'ינוק" אמריקאי. בארץ יבדקו בביקורו הבא בישראל האם הוא ניתן להעמסה גם על המסוק הגדול ביותר שבשירות צה"ל – סיקורסקי ("יסעור").

צפו בסרטון:

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית