"אם טועים לא ניתן לתקן"

הרמטכ"ל גנץ התייחס הבוקר לתוכנית הקיצונים במערכי צה"ל ואמר כי: "צריך לוודא שלא ניפול בשנתיים הקרובות" וכי הסד"כ יהיה יותר קטן אך גם יותר מצויד וחזק
הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ שדיבר היום בכנס של התאחדות התעשיינים התייחס לתוכנית הקיצוצים הצפויה במערכי צה"ל. בין היתר אמר רא"ל גנץ כי הוא "אינו שמח מהקיצוץ" וכי "אם טועים לא ניתן לתקן". גנץ ציין כי הוא אינו זוכר שינויים כאלה ב-12 שנותיו במטכ"ל וכי "צריך לוודא שלא ניפול בשנתיים הקרובות". עם זאת, הוא ציין כי בצה"ל יפעלו בצורה נבונה ואמר כי יש לנצל את התקופה הקרובה שבה האיום ההתקפי נגדנו אינו גבוה.

גנץ דיבר גם על החוסר יציבות במזה"ת ואמר שכל יום יכול להסתיים אחרת משהתחיל. לדבריו סגירת היחידות תחסוך 7 מיליארד שקל, אולם גם לאחר החיסכון הזה עדיין ישנם כ-20 מיליארד שקלים נוספים שיש לצמצם.

הוא הוסיף ואמר כי: "טבע המלחמה לא השתנה. נראה יותר אש, יותר אויב נעלם בגבולות ופחות דיוויזיות, אבל נדע איך לעמוד גם מולן. יהיה לנו פחות סד"כ אבל הוא יהיה יותר חזק ויותר מצויד".

התוכנית המהפכנית לקיצוץ בצה"ל שהוצגה בשבוע שעבר כוללת סגירת יחידות, צמצום מערכי אוויר ושריון, וכן קיצוץ של 5,000-3,000 תקנים של אנשי קבע. 
גנץ סיפר כי התוכנית נבדקת בימים אלה על ידי 250 חוקרים במכללות צה"ל ואמר כי: "צריך לעשות את השינויים האלה כשאנחנו יציבים מבחינת כוננות וכשירות, אבל צריך לזכור שהמלחמה לא תהיה תוכנית כבקשתך".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית